تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۵
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۰۹۲۸۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

عزم جدی مجلس برای تحقیق و تفحص از خودروسازان و نحوه تامین مالی

می متالز - نماینده مجلس یازدهم از تحقیق و تفحص از خودروسازان خبر داد و گفت: در صورت کشف تخلف با شرکت ها قاطعانه برخورد می شود.
عزم جدی مجلس برای تحقیق و تفحص از خودروسازان و نحوه تامین مالی

به گزارش می متالز، علی بابایی کارنامی درخصوص تحقیق و تفحص از خودروسازان گفت: نوع مدیریت خودروسازان، بی توجهی به افزایش تولید، سوءاستفاده‌های احتمالی، گرانی خودرو، سازوکار اجرای طرح‌های پیش فروش و فروش فوری‌، متناسب نبودن عرضه و تقاضا در بازار و... محورهای تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در مجلس یازدهم است.

وی افزود: خودروسازان اطلاعات دقیقی از بازار و تیراژ تولید در اختیار نمایندگان قرار نمی دهند. باید مشخص شود سرمایه حاصل از پیش فروش‌ها در چه محلی هزینه و چند درصد این اعتبارات برای رونق تولید استفاده شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: از آنجایی که ایران کارشناسان خبره بسیاری در حوزه صنعت و خودروسازی دارد می توان با استفاده از نقطه نظرات آنها مشکلات موجود در این صنعت را برطرف کرد.

بابایی کارنامی گفت: چگونه علیرغم نارضایتی مصرف کنندگان و صنایع پایین دستی، خودروسازان مدعی عملکرد مناسب هستند؟ راه های تامین سرمایه توسط شرکت‌های خودروسازی یکی از اصلی ترین محورهای تحقق و تفحص بوده که در صورت کشف تخلف، مجلس یازدهم با این شرکت ها قاطعانه برخورد خواهد کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده