تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۱۰۹۵۵۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
عنابستانی:

دولت بازار مسکن را رها کرده است / بازار تولید مسکن در ۶ سال اخیر قفل شده است

می متالز - نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: دولت در سال های اخیر در حوزه مسکن و ساخت و ساز تنها مصاحبه و ایده پردازی کرده، از این رو طبیعی است که وقتی میزان تولید کاهش یابد، باید شاهد رشد بسیار بسیار زیاد قیمت ها باشیم.
دولت بازار مسکن را رها کرده است / بازار تولید مسکن در ۶ سال اخیر قفل شده است

به گزارش می متالز، علی اصغر عنابستانی با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه تولید مسکن، گفت: متأسفانه دولت یازدهم و دوازدهم عملا بازار تولید مسکن را متوقف و قفل کرده و این مسئله موجب افزایش قیمت مسکن شده است، زیرا وقتی تقاضا از میزان عرضه پیشی گیرد، آن زمان تبعا قیمت ها بالا می رود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در سال های اخیر در حوزه مسکن و ساخت و ساز تنها مصاحبه و ایده پردازی کرده، از این رو طبیعی است که وقتی میزان تولید کاهش یابد، باید شاهد رشد بسیار بسیار زیاد قیمت ها باشیم.

 

ضرورت توسعه و رونق بخشیدن به بازار ساخت و ساز مسکن

عنابستانی بر ضرورت توسعه و رونق بخشیدن به بازار ساخت و ساز مسکن تأکید کرد و گفت: دولت باید ضمن تقویت بازار تولید مسکن، شرایط را برای عرضه و در اختیار گذاشتن مسکن به اقشار ضعیف و متوسط جامعه فراهم کند.

 

خانوارها حدود 80 درصد درآمد خود را صرف پرداخته اجاره مسکن می کنند

وی گفت: در شرایط کنونی به دلیل افزایش چشمگیر قیمت مسکن، خانوارها حدود 80 درصد درآمد خود را صرف پرداخت اجاره مسکن می کنند.

 

دولت باید در راستای کاهش قیمت تمام شده مسکن حرکت کند

وی با بیان اینکه دولت باید در راستای کاهش قیمت تمام شده مسکن حرکت کند، گفت: برای تحقق این مسئله باید در راستای حذف قیمت زمین، حذف هزینه های سر بار ساخت مسکن، ارائه مصالح یارانه ای ساختمان و اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی اقدام کنیم.

 

حدود دو و نیم میلیون واحد مسکن خالی از سکنه در کشور وجود دارد

عنابستانی گفت: بر اساس آمارها حدود دو و نیم میلیون واحد مسکن خالی از سکنه در کشور وجود دارد که درصورت ساماندهی این حوزه می توان بخشی از نیازهای کنونی بازار را تأمین کرد.

وی گفت: در شرایط فعلی بازار مسکن مانند بسیاری از بازارهای اقتصادی به حال خود رها شده و اراده ای از سوی دولت برای ساماندهی این بخش وجود ندارد. قطعا نباید اجازه داد که دلالان و سوداگران با استفاده از خلاء نظارتی، بازار را متلاطم کنند.

نماینده مجلس یازدهم گفت: در شرایط کنونی دولت طرح و برنامه مشخصی برای تأمین و پایین نگه داشتن قیمت نهایی مسکن ندارد، از این رو مجلس قطعا به این مسئله ورود خواهد کرد تا بازار مسکن  سامانی به خود گیرد.

عناوین برگزیده