تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۱
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۱۰۹۹۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط روزنامه دولت:

مقصر آشفتگی اخیر بورس معرفی شد/ انتقاد از نمایندگان کم تجربه

می متالز - روزنامه دولت، مقصر آشفتگی دو روز گذشته بورس و نگرانی سهامداران را معرفی و با انتقاد از عدم تجربه و آگاهی برخی نمایندگان مجلس، پیش بینی کرد: روال عادی بازار سهام برقرار شود.
مقصر آشفتگی اخیر بورس معرفی شد/ انتقاد از نمایندگان کم تجربه

به گزارش می متالز، در حالی بازار سهام در اوایل هفته با ادامه سیر صعودی قیمت سهام اکثر شرکت ها با رکوردهای جدید شاخص روبرو و در مدار صعودی قرار گرفته بود که در میان معاملات دو روز پیش، خبری مبنی بر برنامه مجلس برای دریافت مالیات پلکانی از سهام، موجب به هم ریختگی بورس شد که در کنار اختلال سامانه معاملات، موجی از نگرانی ها را ایجاد کرد.

در این رابطه روزنامه ایران (وابسته به دولت) در گزارشی مقصر این جریان منفی را معرفی و اعلام کرد: انتشار توییت احسان خاندوزی نماینده اصول گرای تهران در مجلس مبنی بر جمع‌ آوری امضا برای طرح اخذ مالیات بر عایدی سرمایه، موجب ایجاد تلاطم در بورس شد . به طوری که عده‌ای با شنیدن این خبر درصدد خروج سرمایه از بازار شدند.

تأثیر توئیت این نماینده آن هم بر اساس طرحی که تاکنون اعلام وصول نشده، موجب انتقاد برخی کارشناسان از عدم تجربه و اطلاع برخی نمایندگان از تبعات این گونه اظهارات شد.

البته پس از این اظهارات، مسوولان سازمان بورس و محمدرضا پورابراهیمی دیگر نماینده مجلس، طرح مالیات عایدی بر بازار سرمایه را رد کردند. بنابراین انتظار می‌رود بازار پس از دو روز به روال عادی برگردد.

براساس این گزارش، خاندوزی دارای سوابقی چون مدیرکل اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس و دبیر شورای اقتصادی سازمان صدا و سیما است که با کسب ۸۰۱ هزار و ۶۹۶ رای به عنوان هفتمین نفر از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس وارد مجلس یازدهم شده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده