تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۸
بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۱۰۹۹۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی

«وتوکا» فروش توکاریل به فولاد مبارکه را تکذیب کرد

می متالز - شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را اعلام کرد.
«وتوکا» فروش توکاریل به فولاد مبارکه را تکذیب کرد

به گزارش می متالز، با توجه سوالات مطرح شده و ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی، پاسخ به سوالات مطرح شده به شرح ذیل است:

آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال جاری دارد؟

در حال حاضر برنامه‌ای جهت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال جاری وجود ندارد و در صورت هرگونه تصمیم‌گیری در این خصوص در آینده موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آیا برای عرضه شرکت‌های سرمایه‌پذیر شامل شرکت ورق‌های پوشش‌دار تاراز چهارمحال و شرکت صنایع برش ورق فولادی مبارکه و شرکت تولیدی لاستیک‌های صنعتی مبارکه در بازار سرمایه در سال جاری برنامه‌ریزی صورت پذیرفته است؟ وضعیت سودآوری شرکت‌های فوق به چه صورت است؟

شرکت صنایع ورق‌های پوشش‌دار تاراز چهارمحال یکی از شرکت‌های وابسته گروه توکا فولاد است و کنترل آن شرکت در اختیار شرکت آتیه فولاد نقش جهان قرار دارد. بنابراین مدیریت عرضه سهام شرکت در اختیار شرکت آتیه فولاد نقش جهان است و لی به موجب اطلاعات موثق، فرآیند ورود تاراز به بورس شروع شده و با جدیت در دست پیگیری است و پس از طی مراحل اداری و تایید سازمان بورس و اوراق بهادار عملیاتی خواهد شد. همچنین طبق مصوبه هیئت مدیره محترم شرکت توکا فولاد مقرر گردیده که شرکت‌های فرعی دیگر پس از کسب شرایط پذیرش در فرابورس عرضه می‌شود و آماده‌سازی شرایط این شرکت‌ها برای ورود به فرابورس در دست اقدام است.

با توجه به شایعه عرضه بلوکی شرکت توکاریل به فولاد مبارکه، درباره تاریخ و قیمت این عرضه و تاثیر آن بر سودآوری شرکت برآوردی وجود دارد؟

بحث خرید سهام شرکت توکاریل توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان تاکنون مطرح نبوده است.

برآوردی از خالص ارزش دارایی‌های (NAV) شرکت آتیه فولاد نقش جهان ارائه بفرمایید.

شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد دارنده ۷.۳۷ درصد سهام از شرکت آتیه فولاد نقش جهان است و لذا از شرایط کنترل و نفوذ جهت محاسبه خالص ارزش دارایی‌های شرکت مزبور از اختیارات برخوردار نیست.

درصد مالکیت شرکت در شرکت ورق‌های پوشش‌دار تاراز چهارمحال به صورت مستقیم و غیرمستقیم چه میزان است؟

همانگونه که در گزارشات منتشره در سامانه کدال موجود است، این شرکت سهامدار میزان ۴۵ درصد شرکت فولاد تاراز چهارمحال است و مابقی سهام شرکت تاراز متعلق به گروه آتیه فولاد نقش جهان است. بنابراین همانگونه که در سوال قبلی بیان شد، با توجه به مالکیت ۷.۳۷ درصدی شرکت آتیه فولاد نقش جهان، این شرکت به طور غیرمستقیم نیز مالک ۳ درصد سهام شرکت تاراز است. لذا با این نگاه شرکت توکا مالک ۴۸ درصد از سهام تاراز خواهد بود.

عناوین برگزیده