تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۱۱۰۱۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توسعه آذربایجان‌شرقی با اتخاذ رویکرد متوازن در همه حوزه‌ها/ لزوم توجه جدی به بخش معدن

می متالز - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: توسعه آذربایجان‌شرقی نیازمند اتخاذ رویکرد متوازن در همه بخش‌هاست و توجه به یک حوزه نباید موجب غفلت از دیگر حوزه‌ها شود.
توسعه آذربایجان‌شرقی با اتخاذ رویکرد متوازن در همه حوزه‌ها/ لزوم توجه جدی به بخش معدن

ه گزارش می متالز، محمدحسین فرهنگی اظهار داشت: اگر به‌دنبال توسعه هستیم، باید در هر بخش و حوزه اولویت‌های مهم را مشخص و به‌صورت متوازن بر روی پیشبرد و تحقق اهداف هر بخش متمرکز شویم.

وی، بخش معدن را یکی از ظرفیت‌های اصلی استان برشمرد و گفت: هر چند آذربایجان‌شرقی از لحاظ برخورداری از منابع معدنی رتبه یک کشور را دارد، اما بحث اکتشاف سومین استان کشور است که به‌طور حتم توجه جدی و بیش از پیش به بخش معدن می‌تواند سکوی پرتابی برای توسعه آذربایجان‌شرقی باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در حوزه فرهنگی نیز باید اقداماتی جدی در خصوص ساخت و تکمیل اماکن نمایشگاهی و محل‌های برگزاری همایش‌ها صورت گیرد و در کنار آن موضوع توسعه زیرساخت‌ها و اماکن فرهنگی نیز مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به ضرورت اجرای پروژه‌های عمرانی استان یادآور شد: توسعه مسیرهای ریلی، گمرک بازرگان، جاده ارمنستان و پروژه‌های ریز و درشت مطرح در حوزه عمرانی نیز از دیگر اولویت‌های توسعه آذربایجان‌شرقی که می‌تواند نقش مهمی در تحقق دیگر اهداف توسعه‌ای استان ایفا کنند.

فرهنگی ضمن تاکید مجدد بر لزوم توسعه متوازن در همه بخش‌ها خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که تعیین و پیگیری اولویت‌های یک حوزه نباید موجب غفلت از حوزه یا حوزه‌های دیگر شود، چراکه هر یک از حوزه‌ها تاثیر خاص و نقش غیرقابل جایگزین خود را در تحقق اهداف توسعه‌ای دارد.

عناوین برگزیده