تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۱۱۰۱۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزارت صنعت و قرارگاه خاتم‌الانبیاء در تعمیق داخلی‌سازی همکاری می‌کنند

می متالز - وزارت صنعت، معدن و تجارت و قرارگاه خاتم‌الانبیاء در ۱۰ رشته اولویت‌دار در حوزه داخلی‌سازی، سرمایه گذاری در صنایع های‌تک و راه‌اندازی معادن غیرفعال همکاری می‌کنند. همکاری که پایه و اساس آن کاهش ارزبری و استفاده از فناوری‌های نو خواهد بود.
وزارت صنعت و قرارگاه خاتم‌الانبیاء در تعمیق داخلی‌سازی همکاری می‌کنند

به گزارش می متالز، چارچوب این همکاری‌ها در جلسه مشترک یکشنبه شب «حسین مدرس خیابانی» سرپرست وزارت صنعت با «سعید محمد» فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حوزه‌های مختلف صنعتی و معدنی مورد توافق قرار گرفت.

بر این اساس مقرر شد تا معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره ۱۰ رشته اولویت‌دار به منظور تعمیق ساخت داخل، کاهش ارزبری و استفاده از فناوری‌های نو، همکاری‌های مشترکی را با قرارگاه خاتم‌الانبیاء آغاز کند.

انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین قرارگاه و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در حوزه صنایع های‌تک (High Tech) و ارائه تعمیرات ماشین‌آلات راهسازی به هپکو توسط قرارگاه از جمله توافقاتی بود که در این نشست مطرح و مقرر شد تا در این بخش‌ها نیز همکاری‌های گسترده‌ای بین دو طرف شکل گیرد.

در بخش معدن نیز مقرر شد تا قرارگاه خاتم‌الانبیاء در بخش پهنه‌های اکتشافی و ژئوفیزیک هوایی با معاونت معدنی وزارتخانه، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی همکاری‌های جدیدی را آغاز کند.

فعال کردن معادن غیرفعال از جمله توافق‌های انجام شده بین دو طرف در این حوزه بود.

عناوین برگزیده