تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۱
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۱۰۲۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن آمریکای لاتین بیشترین آسیب را از شیوع کووید-۱۹ متحمل شدند/ شرکت معدنی Vale مجدداً در پروژه های سال 2020 فعالیت خود را آغاز کرده است/ بخش معدن هنوز در معرض بیشترین خطر قرار دارد

می متالز - تأثیر منفی کووید-۱۹ در تمامی بخش ها احساس می شود، به ویژه بخش های گردشگری و خرده فروشی، با این وجود در معدن شاید این تاثیرات به نظر نیاید اما کمبود مواد معدنی کاملا احساس می شود.
معادن آمریکای لاتین بیشترین آسیب را از شیوع کووید-۱۹ متحمل شدند/ شرکت معدنی Vale مجدداً در پروژه های سال 2020 فعالیت خود را آغاز کرده است/ بخش معدن هنوز در معرض بیشترین خطر قرار دارد

به گزارش می متالز، جای تعجب نیست که تقریباً همه بخش ها زیان پیش بینی نشده ای را به دلیل شیوع این ویروس دیده اند. این امر به ویژه با توجه به انتظار رکود جهانی و افزایش خطر اعتصاب و اعتراض، حقیقت دارد. با این حال، بخش هایی که شاهد بیشترین افزایش متوسط ​​مخاطره کشور (CRP) در سطح جهان بودند، بخش نیروی هیدروالکتریک، بخش اتومبیل و بخش گاز ساحلی - به ترتیب ۰.۲۴٪، ۱۹.۱٪ و ۰.۱۰٪ افزایش متوسط ​​در CRP را، در مقایسه با میانگین کلی  ۰.۰۸٪ در ده بخش در مدل ما تجربه کرده اند.
این بخش ها همچنین با بیشترین کاهش درآمد خالص سالانه NPV در مقایسه با موارد اصلی (به استثنای CRP ) به تربیت با ۱.۵۸٪، ۱.۸۴٪ و ۱.۴۲٪ نسبت به میانگین کل ۱.۰۵٪، مواجه شدند.
این بدان معنی است که احتمالاً این بخشها با توجه به خطر شیوع کووید-۱۹، افزایش در هزینه ها افزایش در هزینه های خود را تجربه خواهند کرد.
بخش معدن هنوز در معرض بیشترین خطر قرار دارد. با وجود افزایش رشد در بخش های دیگر، بخشی که همچنان دارای بالاترین آمار متوسط ​​تلفات CRP و NPV است، بخش معدن است. استخراج معادن به طور متوسط ​​۴.۷۶٪ در سطح جهان، ۳.۰۶٪ در کل بخش ها و ۷۲.۷۶٪ متوسط ​​تلفات NPV در مقایسه با میانگین کلی ۴۹.۶۰٪ بیشترین افزایش متوسط مخاطره را، تجربه میکند.
در آمریکای لاتین خطرات مربوط به معدن مشخص است:
احتمال اختلال در عملیات برزیل، به دلیل تأخیر در مراحل اداری: دولت استخراج معادن را یک فعالیت "اساسی" و ممنوعیت محدودیتهای مقامات محلی برای فعالیتهای تجاری و حمل و نقل های مؤثر بر معدن را اعلام کرد. با این حال، ارزیابی درخواست های مربوط به مجوزهای زیست محیطی توسط National Mining Agency، به تعویق افتاده است. حتی قبل از اعمال اقدامات اجباری، هزاران کارگر بخش معدن به عنوان یک اقدام پیشگیرانه بهداشتی به خانه اعزام شده اند.
چندین شرکت فعالیت های خود را به حالت تعلیق درآورده اند، در حالی که شرکت معدنی Vale اعتراف کرده است که مجدداً در پروژه های سال 2020 فعالیت خود را آغاز کرده است زیرا محدودیت های مربوط به ویروس کویید-۱۹ رو به کاهش است. بخش های معدنی همچنین از سوی مقامات محلی به دلیل درخواست کمک مالی برای جلوگیری از شیوع این ویروس، تحت فشار قرار دارند.در صورت عدم اجرای اقدامات بهداشتی سختگیرانه، اتحادیه های معدنی و چالش های قانونی در شیلی اجازه فعالیت ندارند.
بیشتر مناطق معدنکاری در شیلی به دلیل محدودیت ها، با سرعت و ظرفیت کمتری به کار خود ادامه می دهند. شرکت های Codelco، Anglo American، Antofagasta Minerals و Teck Resources که متعلق به دولت هستند عملیات خود را کاهش داده اند یا پروژه های توسعه و ساخت و ساز خود را به تعلیق درآورده اند و همین امر منجر به تعلیق قراردادهایشان با فروشندگان شخص ثالث شده است.
اتحادیه ها با اقداماتی مانند محدود کردن مسافرت، جلوگیری از ازدحام و حتی متوقف کردن عملیات برای حمایت بیشتر از سلامت کارگران تلاش میکنند. به نظر می آید که  دولت به دلیل اهمیت بالای بخش معدن برای اقتصاد کشور شیلی دستور تعلیق کلی عملیات را صادر نکند، اما احتمالاً با اقدامات بهداشتی پیشرفته، خطر اعتصاب را کاهش میدهد. دولت مکزیک عملیات معدنکاری را به حالت تعلیق درآورد و شرکت ها بعید است که از پرداخت مالیات رهایی یابند.
دولت استخراج معادن را "غیر ضروری" و ممنوعیت فعالیت معدنکاران را اعلام کرده است. شرکتهایی مانند Grupo México و Newmon در حالی که دیگر شرکت ها عملیات های خود را  به طور کامل به حالت تعلیق درآورده اند، بیشتر اقدامات را از سر گرفته اند.
شرکت هایی که این محدودیت ها را رعایت نکنند، با جریمه روبرو میشوند و یا تحت پیگرد قانونی قرار میگیرند اما احتمالاً دولت برای برخی از موارد را که ابتلا به کویید-۱۹ در آن ها تأیید نشده است استثنأ قائل شود.
دولت از اعطای کمک مالی به مشاغل مکزیک امتناع کرده است و هرگونه تغییر جهت در این زمینه، بعید به نظر می رسد. با این حال اتاق معدن مکزیک از دولت درخواست کرده است تا به آنها اجازه فعالیت دهد.
بررسی قوانین استخراج معادن پرو به تأخیر افتاده است، زیرا احتمالاً دولت پس از رهایی از همه گیری این ویروس می تواند بر روی فعال سازی مجدد بخش ها متمرکز شود. شرکت های معدنی مجاز به حفظ عملکردهای اساسی خود در مواقع اضطراری هستند.

عناوین برگزیده