تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۱۱۰۲۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد

ایجاد واحد های فرآوری مواد معدنی در آذربایجان غربی برای جلوگیری از خام فروشی

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی در استان به منظور جلوگیری از خام فروشی این مواد خبر داد.
ایجاد واحد های فرآوری مواد معدنی در آذربایجان غربی برای جلوگیری از خام فروشی

به گزارش می متالز، غلامرضا بابایی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی ظرفیت های معدنی آذربایجان غربی که در سالن جلسات سازمان صمت استان برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه معادن و مواد معدنی در تحقق شعار سال گفت: البته تحقق این امر با جلوگیری از خام فروشی صورت خواهد گرفت که برای بازگشت ارزش افزوده حاصل از مواد معدنی به مردم مناطق معدن خیز استان باید عملیات فرآوری مواد معدنی در داخل استان صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا، طرح ایجاد واحدهای فرآوری در استان با مشارکت دولت و بخش خصوصی اجرایی می شود تا با فرآوری سنگ، مانع از خروج سنگ های تزیینی به صورت خام از استان شویم.

بابایی، ایجاد واحد های فرآوری مواد معدنی در استان را یکی از نیاز های اصلی دانسته و گفت: حضور پررنگ معدنکاران برای سرمایه گذاری در ایجاد این واحدها می تواند تاثیرگذار باشد.

رییس سازمان صمت استان افزود: امروزه شرایط برای سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی و معدنی استان به خصوص در زمینه ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی مهیا بوده و سازمان از هرگونه سرمایه گذاری در استان، حمایت های قانونی را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران باید از مزیت مرزی و دسترسی آسان به پایانه های صادراتی موجود استفاده بهینه کنند، گفت: از سوی دیگر لازم است فعالیت های معدنکاری در استان نیز صنعتی و بروز شود و برای مواد معدنی استان به خصوص در حوزه سنگ های تزیینی، برندسازی انجام شود.

عناوین برگزیده