تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۶
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۱۱۰۴۱۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

۵۲۶ طرح اقتصاد مقاومتی در رفسنجان اجرا می‌شود

می متالز - فرماندار رفسنجان گفت: تاکنون عملیات اجرایی ۵۲۶ طرح در قالب اقتصاد مقاومتی با حمایت های مجتمع مس سرچشمه در این شهرستان آغاز شده است که برخی از آن ها به بهره برداری رسیده است.
۵۲۶ طرح اقتصاد مقاومتی در رفسنجان اجرا می‌شود

به گزارش می متالز، مجید فصیحی هرندی در جمع خبرنگاران افزود: مجتمع مس سرچشمه در رفسنجان به عنوان معین اقتصادی پای کار است و در خنامان، سرچشمه و دیگر نقاط این شهرستان تسهیلاتی نیز ارائه کرده و متقاضیان اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی از امتیاز منابع مالی مس که در بانک رسالت می گذارد بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: این طرح ها در کمیته ای خاص مورد بررسی قرار گرفتند و با ۳۸۷ طرح در جهاد کشاورزی با اعتبار ۱۰ میلیون تومان تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان موافقت و به بانک رسالت معرفی شده است و در حوزه صنعت نیز ۶۷ طرح  و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم ۷۱ طرح به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات با سود کم معرفی شده اند.

فصیحی هرندی اظهار داشت: در مجموع ۵۲۶ طرح در حوزه مشاغل خانگی و مشاغل خرد، طرح های کوچکِ کشاورزی، صنعتی و میراث فرهنگی در قالب اقتصاد مقاومتی به بانک ها معرفی شده که حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح ها تخصیص پیدا کرده و اشتغال ایجاد شده است.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه اجرای طرح های صنایع دستی به اقتصاد خانواده کمک می کند؛ تصریح کرد: سه هزار و ۵۰۰ نفر در رفسنجان در این زمینه فعال هستند و تا امسال ۱.۵ میلیارد تومان در قالب طرح اقتصاد مقاومتی به آن ها اعطا شده و ۳.۵ میلیارد تومان دیگر نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه چند سال گذشته به دلایل خاصی از جمله تغییرات اقلیمی، گرما و سرمازدگی محصول پسته در این شهرستان کاهش یافت؛ گفت: امسال محصول خوبی داریم و از این ناحیه بالای ۶ هزار میلیارد تومان پول وارد رفسنجان می شود و بزرگترین دستاورد رفسنجان کشاورزی پسته است.

فصیحی هرندی ادامه داد: مس از سال گذشته روند منظمی در جذب نیروی انسانی و استخدام نیروهای بومی در پیش گرفته و ۱۷ هزار نفر ثبت نام کرده و آزمون برگزار شد و از بین آن ها یک هزار و ۵۰۰ نفر امتیاز بالا گرفتند که در مرحله مصاحبه قرار است از این تعداد ۵۰۰ نفر به کار گرفته شود همچنین قرار است امسال با برگزاری آزمون دوم مس ۳۰۰ نفر دیگر جذب شوند.

وی ادامه داد: در امر ایجاد گلخانه قبلا متقاضی باید ۱۷ استعلام را جهت صدور مجوز می گرفت که با یک سال دوندگی اعطا می شد خوشبختانه این رقم  به ۳ استعلام رسیده و در حال حاضر با ۲ یا سه هفته مجوز صادر می شود.

عناوین برگزیده