تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۸
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۱۱۰۴۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست وزارت صنعت؛

تولید گندله آهن با ظرفیت تولید سالانه ۲ و نیم میلیون تن در خواف

می متالز - سرپرست وزارت صنعت گفت: طرح معدنی و صنعتی تولید گندله با تولید سالانه ۲ و نیم میلیون تن گندله کشور نیز در سنگان خواف افتتاح شد.
تولید گندله آهن با ظرفیت تولید سالانه ۲ و نیم میلیون تن در خواف

به گزارش می متالز، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت گفت: افزایش تولید در یک پویشی هفتگی و معدنی در کشور تا شهریور ماه هر هفته یک طرح افتتاح می‌شود که این امر در جهت مسائل اجتماعی اقتصادی و سیاسی کشور است و اعتباری بالغ بر۶۰۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود: از میان طرح‌های یاد شده طرح‌هایی که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در اولویت قرار دارند.

سرپرست وزارت صنعت ادامه داد: امروز همزمان ۲ طرح صنعتی در خراسان رضوی یک طرح صنعتی در اصفهان در قالب ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.
خیابانی بیان کرد: بزرگترین کارخانه شرق کشور با تولید ۵ میلیون تن کنسانتره افتتاح می‌شود که با افتتاح این طرح مجموعه تولید فولاد کشور به دو برابر در دولت یازدهم و دوازدهم افزایش پیدا کرد و تولید فولاد کشور با این افتتاح از چهار و نیم میلیون به ۲۸ میلیون تومان در کشور افزایش یافت.

او تصریح کرد: در چشم انداز هزار و ۴۰۰ به ۵۵ میلیون تن فولاد خواهیم رسید که به این ترتیب از کشور‌های ترکیه و برزیل جلوتر خواهیم رفت که ۳هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری این طرح‌ها در خراسان رضوی است.

سرپرست وزارت صنعت تاکید کرد: طرح معدنی صنعتی تولید گندله با ۲ونیم میلیون تن گندله کشور نیز در سنگان خواف افتتاح شد.

خیابانی اظهار کرد: مجموعه سنگان خواف در شرقی‌ترین نقطه کشور با ظرفیت‌های بی نظیر معدنی علاوه بر تعاملات خارجی، به امنیت مرز‌ها هم کمک می‌کند.

او افزود: افتتاح این طرح‌ها در محدود‌ترین شرایط جهانی با وجود تحریم‌ها و شیوع کرونا با تلاش متخصصان داخلی به بهره برداری رسید.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد