تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۸
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۱۱۰۴۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست وزارت صنعت؛

تولید گندله آهن با ظرفیت تولید سالانه ۲ و نیم میلیون تن در خواف

می متالز - سرپرست وزارت صنعت گفت: طرح معدنی و صنعتی تولید گندله با تولید سالانه ۲ و نیم میلیون تن گندله کشور نیز در سنگان خواف افتتاح شد.
تولید گندله آهن با ظرفیت تولید سالانه ۲ و نیم میلیون تن در خواف

به گزارش می متالز، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت گفت: افزایش تولید در یک پویشی هفتگی و معدنی در کشور تا شهریور ماه هر هفته یک طرح افتتاح می‌شود که این امر در جهت مسائل اجتماعی اقتصادی و سیاسی کشور است و اعتباری بالغ بر۶۰۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود: از میان طرح‌های یاد شده طرح‌هایی که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در اولویت قرار دارند.

سرپرست وزارت صنعت ادامه داد: امروز همزمان ۲ طرح صنعتی در خراسان رضوی یک طرح صنعتی در اصفهان در قالب ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.
خیابانی بیان کرد: بزرگترین کارخانه شرق کشور با تولید ۵ میلیون تن کنسانتره افتتاح می‌شود که با افتتاح این طرح مجموعه تولید فولاد کشور به دو برابر در دولت یازدهم و دوازدهم افزایش پیدا کرد و تولید فولاد کشور با این افتتاح از چهار و نیم میلیون به ۲۸ میلیون تومان در کشور افزایش یافت.

او تصریح کرد: در چشم انداز هزار و ۴۰۰ به ۵۵ میلیون تن فولاد خواهیم رسید که به این ترتیب از کشور‌های ترکیه و برزیل جلوتر خواهیم رفت که ۳هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری این طرح‌ها در خراسان رضوی است.

سرپرست وزارت صنعت تاکید کرد: طرح معدنی صنعتی تولید گندله با ۲ونیم میلیون تن گندله کشور نیز در سنگان خواف افتتاح شد.

خیابانی اظهار کرد: مجموعه سنگان خواف در شرقی‌ترین نقطه کشور با ظرفیت‌های بی نظیر معدنی علاوه بر تعاملات خارجی، به امنیت مرز‌ها هم کمک می‌کند.

او افزود: افتتاح این طرح‌ها در محدود‌ترین شرایط جهانی با وجود تحریم‌ها و شیوع کرونا با تلاش متخصصان داخلی به بهره برداری رسید.

عناوین برگزیده