تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۰
بازدید: ۱۹۸۵
کد خبر: ۱۱۰۴۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با حضور استاندار خوزستان؛

بزرگترین واحد تولید فرومنگنز کشور در اندیمشک به بهره‌برداری رسید

می متالز - شریعتی در آئین بهره‌برداری از بزرگترین واحد تولید فرومنگنز کشور در اندیمشک گفت: واحدهای تولیدی فاز یک کنسانتره سنگ آهن و فاز ۲ فروسیلیکومنگنز با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۴۵۰ نفر در جهت اقتصاد مقاومتی افتتاح شدند.
بزرگترین واحد تولید فرومنگنز کشور در اندیمشک به بهره‌برداری رسید

به گزارش می متالز، «غلامرضا شریعتی» عصر پنجشنبه ۲۲ خرداد در آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندین واحد تولیدی و صنعتی که در شهرک صنعتی شماره ۲ اندیمشک برگزار شد، در جمع خبرنگاران، در خصوص این طرح‌ها اظهار کرد: واحدهای تولیدی فاز یک کنسانتره سنگ آهن و فاز ۲ فروسیلیکومنگنز با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۴۵۰ نفر افتتاح شدند.

استاندار خوزستان افزود: پیش از این اکثر صادرات فرومنگنز از خارج به داخل کشور صورت می‌گرفت اما در جهت اقتصاد مقاومتی، بزرگترین واحد تولید فرومنگنز کشور به بهره‌داری رسید که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی آن را تامین کردند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه کار احداث این واحدهای صنعتی و تولیدی در مدت زمان کوتاهی انجام شد و به سرانجام رسید تصریح کرد: این اقدام در جهت استقلال صنعتی و اقتصاد کشور و مورد نظر رهبر معظم انقلاب صورت گرفت.

شریعتی با اشاره اینکه عملیات اجرایی فاز جدید واحد تولیدی فروآلیاژ اندیمشک با اعتبار ارزی ۱۳ میلیون یورو و اعتبار ریالی ۷۰۰ میلیارد ریال با اشتغال مستقیم ۱۵۰ نفر آغاز شد اضافه کرد: تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه سرمایه‌گذاری فاز اول و دوم بوده و ۴۵۰ نفر مشغول به کار شدند و در فاز سوم ۱۵۰ نفر دیگر مشغول به‌کار می‌شوند که این کار ارزشمندی است.

وی ابراز امیدواری کرد: همچنان بتوانیم در جهت توسعه، آبادانی، اشتغال، پیشرفت و افزایش تولید در کشور گام برداریم و تولیدات کشور را متنوع‌تر کنیم و از تک محصولی به محصولات چندگانه برای صادرات به پیش رویم تا تحریم‌ها و دیگر مسائل را دور بزنیم

عناوین برگزیده