تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۱۱۰۵۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ممنوعیت فعالیت یک معدن در شرق گلستان

می متالز - یک معدن زغال سنگ در مینودشت به دلیل وجود نقص در تجهیزات ایمنی توسط بازرسی کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تعطیل شد.
ممنوعیت فعالیت یک معدن در شرق گلستان

به گزارش می متالز، رئیس بازرسی کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در بازرسی از تجهیزات ایمنی یکی از معادن زغال سنگ شهرستان مینودشت، نواقص ایمنی مشاهده شده در بازرسی‌های قبلی خصوصا نواقص سیستم تهویه و سیستم‌های نگهداری بررسی شد و ضمن ابلاغ نواقص مشاهده شده جدید و به دلیل عدم توجه این شرکت به اجرا و راه اندازی سیستم تهویه مصنوعی و همچنین عدم اقدام موثر در تعمیر و نگهداری تونل ها، عملیات استخراج از این معدن ممنوع اعلام شده است.
علی اخوان مهدوی افزود: کار فرمای این معدن مکلف شد کلیه شرایط ایمنی را تامین نماید و شروع مجدد عملیات استخراج پس از رفع نواقص و تایید بازرسان امکان پذیر خواهد بود.
وی با بیان اینکه تامین امنیت جانی و سلامت کارگران شاغل در معدن از تکالیف اصلی کارفرمایان است گفت: حفظ سلامت و امنیت کارگران از حقوق اولیه آنها است و ما در حراست از این حق کارگران هیچگونه مماشاتی با متخلفان نخواهیم داشت.
اخوان گفت: این معدن دارای بیش از ۳۶۰کارگر است و کارفرما مکلف است طبق تبصره ۲ ماده ۱۰۵ قانون کار در ایامی که به علت فوق کار تعطیل می شود مزد کارگران کارگاه را بپردازد.

عناوین برگزیده