تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۱۱۰۵۴۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
سرپرست وزارت صمت:

ظرفیت تولید کنسانتره در کشور به ۶۲ میلیون تن می رسد

می متالز - با افتتاح بزرگترین کارخانه تولید کنسانتره، ظرفیت تولید کنسانتره در کشور از ۵۷ میلیون تن به ۶۲ میلیون تن در سال می‌رسد.
ظرفیت تولید کنسانتره در کشور به ۶۲ میلیون تن می رسد

به گزارش می متالز، حسین مدرس خیابانی امروز در مراسم افتتاح ویدئو کنفرانسی بزرگترین کارخانه تولید کنسانتره کشور در منطقه سنگان گفت: ظرفیت این کارخانه ۵ میلیون تن است که در مرحله نخست با دو و نیم میلیون تن به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: این طرح با سرمایه سه هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود و برای سه هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.
وی گفت: همزمان کارخانه گندله سازی با ظرفیت دو و نیم میلیون تن در سناباد به بهره برداری می‌رسد که ظرفیت گندله سازی کشور را به سالانه ۵۴ میلیون تن می‌رساند.
مدرس خیابانی افزود: این طرح در منطقه سناباد خراسان رضوی با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت: کارخانه تولید لوازم خانگی با افزایش ظرفیت ۳۰۰ هزار دستگاه یخچال در استان اصفهان نیز امروز به بهره‌برداری می‌رسد.
مدرس خیابانی گفت: همه این طرح‌ها بدون حضور کارشناسان خارجی و با وجود تحریم‌ها انجام شده است.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در قالب پویش ملی افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی تا شهریور سال ۱۴۰۰ به صورت هفتگی افتتاح خواهد شد.
وی گفت: این طرح‌ها از بین ۳۸۰۰ طرح صنعتی که بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته اند انتخاب شده و با سرمایه گذاری ۱۷۰ هزار میلیارد تومان برای ۵۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و چند برابر اشتغال غیر مستقیم خواهند داشت.
مدرس خیابانی با اشاره به دو برابر شدن تولید فولاد کشور از ابتدای دولت یازدهم افزود: میزان تولید از ۱۴ و نیم میلیون تن به ۲۸ میلیون تن رسیده و تا سال ۱۴۰۴ تولید ۵۵ میلیون تن فولاد پیش‌بینی می‌شود که کشور را از رتبه دهم تولید جهان به رتبه هشتم ارتقا می‌دهد.

عناوین برگزیده