تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۶
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۱۱۰۶۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم‌خانگی وزارت صمت در شبکه دو:

واحدهای دریافت کننده اسلب، معادل ورق آن را باید در بورس کالا عرضه کنند/ خلأ حضور شرکت های معروف لوازم خانگی خارجی با برندهای ایرانی پر شده است

می متالز - مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم‌خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، اعلام کرد: با برندهای ایرانی خلأ حضور شرکت های معروف لوازم خانگی خارجی در کشور پر شده است و خطوط تولید واحدهای طرف قرارداد با آن شرکت ها مثل گذشته فعال هستند و با برندهای جایگزین در بازار به ارائه محصول می پردازند.
واحدهای دریافت کننده اسلب، معادل ورق آن را باید در بورس کالا عرضه کنند/ خلأ حضور شرکت های معروف لوازم خانگی خارجی با برندهای ایرانی پر شده است

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/167901/zzz.jpg

به گزارش می متالز، کیوان گردان گفت: اگر عرضه یک واحد تولیدی در سطح بازار کم باشد، حتما قابل بررسی است و آمارهای ثبت شده وزارت صمت بر اساس خود اظهاری واحدها است و این آمارها تطبیق می شود.

مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم‌خانگی وزارت صمت گفت: بر اساس آمارهای موجود از ابتدای امسال، در ماشین لباسشویی 152 درصد رشد تولید داشتیم، تولید تلویزیون 49 درصد رشد داشته و در یخچال فریزر همان رقم تولید سال قبل را داشتیم.

گردان اضافه کرد: البته در تولید کولر آبی به دلیل اینکه بخشی از صادرات این محصول بر اثر کرونا دچار مشکل شد، رشد منفی داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت و تنظیم بازار ورق‌های فولادی با تاکیدات سرپرست وزارت صمت در دستور کار است، اضافه کرد: دو هفته قبل جلسه اضطراری با توجه به حساسیت موضوع در این زمینه داشتیم و از 13 خردادماه ماموریت اصلی موضوع از معاونت امور معادن به معاونت امور صنایع وزارتخانه بعد از چندین سال محول شد.

مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم‌خانگی وزارت صمت گفت: بر همین اساس و در راستای دستور معاونت امور صنایع وزارتخانه برنامه ریزی و آنالیز مسایل و مشکلات را ارایه داده ایم.

 

واحدهای دریافت کننده اسلب، معادل ورق آن را باید در بورس کالا ارائه کنند

گردان بیان کرد: مقرر شده است؛ معادل اسلبی که مجموعه فولاد مبارکه در اختیار شرکت‌های دیگر می گذارد، باید حتما معادل ورق آن را در بورس کالا ارائه کنند.

وی اضافه کرد: متاسفاه بخشی از ورق تبدیلی اسلبی که در اختیار برخی شرکت‌ها قرار می‌گیرد، الان در بورس کالا عرضه نمی‌شود و باید این ورق در بورس کالا بیاید.

مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم‌خانگی وزارت صمت تصریح کرد: می خواهیم عرضه ورق را در بورس کالا بالا ببریم و برای این کار برنامه داریم و آنالیزهای لازم انجام شده است.

 

مدیریت تامین اسلب بخوبی قابل کنترل است

گردان با تاکید بر اینکه مدیریت تامین اسلب بخوبی قابل کنترل است و با تدابیر اتخاذ شده این بازار ساماندهی و تنظیم می شود.

عناوین برگزیده