تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۰
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۱۱۰۷۵۶

۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح احداث راه‌آهن مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد اختصاص یافت ‌

می متالز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال وبختیاری با اشاره به اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح احداث راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد، گفت: اعتباراتی نیز برای اجرای پروژه‌‌های اقتصاد مقاومتی استان پیش‌بینی شد.
۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح احداث راه‌آهن مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد اختصاص یافت ‌

به گزارش می متالز، علی شهریارپور در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار مسوولان ارشد استان با معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور اظهارداشت: این دیدار به منظور پیگیری مصوبات سفر دکتر نوبخت به استان، طرح‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه جهش تولید استان، انجام و وضعیت اعتبارات مصوب و تخصیص اعتبار طرح‌های سفر مورد بررسی قرار گرفت، همچنین راهکارهای اجرایی به منظور تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های فوق براساس زمان‌بندی پیش‌بینی شده اتخاذ شد.

وی افزود: برای طرح‌های مصوب سفر از محل قانون بودجه سال 1399 در مرحله اول 3906 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت که 84 درصد از اعتبار ابلاغی طرح‌های فوق را تشکیل می‌دهد و از وضعیت مطلوبی در سال جاری برخوردار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال وبختیاری بیان کرد: اختصاص 2500 میلیارد ریال برای طرح احداث راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد، 1092 میلیارد ریال برای تکمیل باند دوم محور ارتباطی شهرکرد-بروجن-لردگان و 212 میلیارد ریال برای احداث راه‌ اصلی شهرکرد- بازفت و شلمزار – ناغان، شرایط مطلوبی را در ادامه کار طرح‌های فوق ایجاد کرده و ضروری است دستگاه‌های اجرایی ذیربط نسبت به سرعت‌بخشی عملیات اجرایی این طرح‌ها در سال جاری اقدام نمایند تا با جذب اعتبارات مابه‌التفاوت، اعتبار مورد نیاز نیز در مراحل بعد تامین و اختصاص یابد.

شهریارپور ادامه داد: نکته مهم در خصوص طرح‌های مصوب سفر مربوط به طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای محور بن - بروجن است که روند تصویب و تخصیص اعتبار آن جوابگوی نیاز شدید اعتباری طرح نبوده و همین مساله باعث تاخیر در تکمیل و بهره برداری از طرح شده است.

وی گفت: طرح بن ـ بروجن به عنوان مصوبه سفر رئیس جمهور به استان و تاکید بر بهره‌برداری از آن تا پایان سال 1396، قرار گرفتن طرح در لیست طرح‌های اقتصاد مقاومتی و طرح‌های سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان، برخورداری از حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی، تامین آب آشامیدنی برای بیش از نیمی از جمعیت استان و نیاز و مطالبه جدی مردم استان برای بهره‌برداری از آن به عنوان مهم‌ترین و با اولویت‌ترین طرح برای مسوولان استان مطرح است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال وبختیاری خاطرنشان کرد: اما علی‌رغم این اهمیت در سال 1398 معادل 560 میلیارد ریال و در سال 1399 نیز مبلغ 470 میلیارد ریال برای طرح تصویب شد که به هیچ وجه جوابگوی نیاز اعتباری طرح در حد 4000 میلیارد ریال نمی‌باشد.

شهریارپور ادامه داد: این مساله مورد اعتراض شدید استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران استان قرار گرفت و لذا با توجه به ضرورت‌های عنوان شده توسط اعضای جلسه و تاکید آقای دکتر پورمحمدی بر سرعت بخشی عملیات اجرایی، قرار شد نسبت به تخصیص 100 درصدی اعتبار مصوب سال‌های 1398 و 1399 طرح توسط امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه با هماهنگی وزارت نیرو اقدام شود.

وی تصریح کرد: افزایش 2000 واحد مسکونی به طرح مسکن محرومان استان نیز مطرح و مقرر شد با اعلام آمادگی مکتوب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، اقدامات مربوط به انعقاد تفاهم‌نامه اجرایی آن انجام گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال وبختیاری ادامه داد: طرح‌های اقتصاد مقاومتی و طرح‌های جهش تولید استان به لحاظ نقش و تاثیر‌گذاری آن‌ها در روند پیشرفت و توسعه استان مجددا توسط امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بر اساس ضرورت‌ها و اولویت‌های استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه جهت جمع‌بندی نهایی و تامین اعتبار مورد نیاز به آقای دکتر پورمحمدی ارائه می‌شود.

شهریارپور افزود: تامین اعتبار پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد استان، تامین اعتبار لازم برای اجرای آزاد راه ایذه - لردگان، تامین اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها و همچنین خرید بالگرد اورژانس استان، تامین منابع مالی برای تکمیل و بهره‌برداری از پارک علم و فناوری استان، تامین اعتبار برای مرمت و بازسازی گلزار شهدای استان و تامین اعتبار برای ساخت سریال علیمردان‌خان از دیگر مواردی بود که در جلسه مطرح و در خصوص آنها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

عناوین برگزیده