تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۹
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۱۱۰۸۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امسال یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید باز می‌گردد

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌ریزی های لازم انجام شده و در سال جاری یکهزار و ۵۰۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید باز می‌گردد.
امسال یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید باز می‌گردد

به گزارش می متالز، محسن صالحی نیا روز جمعه در آیین کلنگ زنی مجتمع فروسیلیس در شهرک صنعتی بروجرد افزود: ۴۵ هزار واحد در شهرک های صنعتی کشور دارای پروانه بهره برداری بوده که این تعداد واحد، به تولید رسیده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد واحد تولیدی، ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد فاقد فعالیت بوده و راکد هستند که به دلایل مختلف از جمله نبود بازار فروش، بدهی های انباشته شده و نبود سرمایه در گردش غیر فعال شده اند.

صالحی نیا اظهار داشت: سال گذشته طبق برنامه ریزی صورت گرفته، بازگشت یکهزار و ۳۰۰ واحد تولیدی راکد را به چرخه تولید در دستور کار قرار داریم که تا پایان سال توانستیم بیش از رقم در نظر گرفته شده یعنی یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی غیر فعال را مجدد احیا کنیم.

وی بیان کرد: برای امسال نیز یک هزار و ۵۰۰ واحد تولید را برای بازگشت به چرخه تولید مد نظر داریم که از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی قرار دارد.

معاون وزیر صمت با تاکید بر فراهم کردن شرایط برای احیای واحدهای تولیدی راکد گفت: تلاش داریم تا با برنامه ریزی بتوانیم واحدهای تولیدی غیر فعال را احیا کنیم و همچنین واحدهای در حال ساخت را زودتر به بهره برداری برسانیم.

مدیر عامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گقت: ۸۴۰ شهرک صنعتی در کشور در حال بهره برداری است که سهم لرستان از این تعداد ۲ درصد است.

محسن صالحی نیا با بیان اینکه در لرستان طبق آمار کشوری ۶۸ درصد واحدهای صنعتی فعال است، بیان کرد: این تعداد نسبت به متوسط کشوری رقم پایینی است زیرا متوسط کشوری ۲۱ درصد صنایع غیر فعال و در لرستان ۲۸ درصد است، که این موضوع جای کار دارد.

وی اظهار داشت: در سه ماهه ابتدای امسال درخواست شروع سرمایه گذاری در کشور چندین برابر شده است و بعد از محدودیت های بین المللی که خودش را بیشتر نشان می دهد به همان نسبت خواسته های سرمایه گذاری در کشور روبه افزایش است.

معاون وزیر صمت گفت: سیاست محوری وزارت صنعت این است که واردات اقلام کالاهای نهایی رو به رقم صفر برسانیم، و سعی داریم با تولیدات آنها در کشور و توسعه صادرات، خودمان را از وابستگی به نفت کم کنیم امسال وابستگی به نفت زیر ۱۰ درصد خواهد بود.

صالحی نیا افزود: امسال محورهای اصلی جهش تولید، راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی و تامین مواد اولیه و تامین نقدینگی برای واحدهای موجود و اجرای طرح های توسعه در صنایع است.

وی با اشاره به اینکه بهبود کیفیت و نوآوری جدید باید در دستور کار باشد، بیان کرد: سیاست دیگر مدیریت واردات و توسعه صادارت است.

وی اظهار داشت: توسعه تولید با توسعه صادارات صورت می گیرد، دانش فنی فروسیلیس در کشور وجود دارد و توانمندی ان در کشور وجود دارد و فقط برخی نیاز های کوچک نیاز به واردات دارد که از محل توسعه صادارات محصولات می توان  نیازها را براورده کرد.

معاون وزیر صمت گفت: لرستان از منظر صنعت و معدن در حال توسعه است و ظرفیت های فراوانی وجود دارد، شرایط اولیه برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی لرستان فراهم خواهد شد و حضور سرمایه گذاران بیشتر در شهرک صنعتی شماره ۲ بروجرد باید تسهیل شود.

صالح نیا افزود: شرایط فعلی کشور برای توسعه سرمایه گذاری ها بسیار خوب است و ظرفیت تولیدی در ۸۵ درصد کالاها فراهم است.

برای راه اندازی این مجتمع سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد که فاز اول تولید در هفت هکتار آغاز شده است.

کل مساحت مورد نیاز برای اجرای این طرح ۲۰ هکتار است و همچنین سالانه به ۲۰ هزار متر مکعب آب و ۳۴ مگاوات برق نیاز دارد و با اجرای این طرح زمینه برای اشتغال ۲۱۰ نفر از جویندگان کار فراهم می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، فرماندار بروجرد، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه اشترینان و جمعی از مدیران شهرستانی و استانی در این آیین حضور داشتند.

عناوین برگزیده