تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۱۰۸۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش تحلیل سهام سرمایه‌گذاری توسعه و معادن فلزات

می متالز - گزارش پیش رو به تحلیل سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و معادن فلزات می‌پردازد.
گزارش تحلیل سهام سرمایه‌گذاری توسعه و معادن فلزات

به گزارش می متالز، گزارش تحلیل سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و معادن فلزات به شرح زیر است:

مقدمه

در تاریخ ۵ اسفند ماه ۱۳۷۴ در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسه‌های غیرتجاری تهران به ثبت رسیده است. موضوع فعالیت شرکت عبارت است از تاسیس، خرید، مشارکت در تامین منابع مالی و سرمایه‌گذاری در انواع شرکت‌ها، موسسه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی، ساختمانی، کشاورزی، خدماتی و انجام فعالیت‌های مالی و اعتباری در داخل کشور است. ماموریت شرکت تبدیل شدن به عنوان برترین شرکت سرمایه‌گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی با سرمایه‌گذاری محوری در اکتشاف و استخراج معادن و فرآوری مواد معدنی ضمن نقش‌آفرینی در توسعه و بازرگانی بخش معدن و پاسخ گویی به نیازهای مشتریان و ذینفعان خود و بازده حداکثری برای سهامداران است، همچنین چشم‌انداز شرکت تبدیل شدن به یکی از برترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی در منطقه خاورمیانه و کشورهای مشترک المنافع (CIS) تا سال ۱۴۰۴ است.

پرتفوی بورسی

پرتفوی غیربورسی

در ادامه مقاله به بررسی وضع زیر مجموعه‌های غیربورسی ومعادن می‌پردازیم.

شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر

شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر یکی از شرکت‌های زیر مجموعه معدن گل گهر است که در سال ۱۳۹۱ با ماموریت تولید ۳.۷ میلیون تن آهن اسفنجی به روش میدرکس و ۳ میلیون تن فولاد به روش اسلب نازک و نورد ورق گرم جهت تولید انواع ورق‌های کیفی و تجاری در منطقه صنعتی گل گهر واقع در ۵۵ کیلومتری شهرستان سیرجان تاسیس شده است.

این شرکت با بهره گرفتن از دانش و فناوری روزآمد دنیا و توان داخلی به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین واحدهای تولید آهن و فولاد در سطح منطقه مطرح شده است. درباره توانمندی های این شرکت در عرصه تولید فولاد و آهن اسفنجی همین بس که پروژه‌های مختلفی از جمله پروژه تولید آهن اسفنجی به روش میدرکس گوهر، پروژه تولید بریکت سرد و تولید آهن اسفنجی به روش میدرکس کوثر با جدیت و به سرعت در شرکت توسعه آهن و فولاد انجام شده و کلیه پروژه های ذکر شده فعال می باشد.کارخانه آهن اسفنجی به روش احیاء مستقیم شماره ۲(مگا مدول کوثر) واقع در شرکت توسعه آهن و فولاد با ظرفیت تولید ۲ میلیون تن آهن اسفنجی در سال از اسفندماه ۹۲ کلید خورد و در آبان‌ماه سال ۹۸ با حضور رئیس جمهوری آغاز به‌کار کرد.

محصول این کارخانه آهن اسفنجی سرد و گرم بوده که با سرمایه‌گذاری ارزی ۷۱ میلیون یورو، سرمایه‌گذاری ریالی ۴۳۷ میلیارد تومان و مجموع سرمایه‌گذاری ۱۳۵۳ میلیارد تومان محقق شده است.

برآورد خالص ارزش دارایی‌ها

در جدول زیر خالص ارزش دارایی‌های و معادن (بدون احتساب ارزش افزوده پرتفوی غیربورسی) محاسبه شده است. همان‌طور که مشاهده می‌شود و معادن هم‌اکنون حدود ۸۱ درصد ارزش خالص دارایی (NAV) خود در حال معامله است. در نتیجه با توجه به پرتفوی ارزشمند غیربورسی و معادن، در صورتی که تعادل پرتفوی بورسی در قیمت‌های کنونی ثابت شود برای سرمایه‌گذاری جذاب است.

عناوین برگزیده