تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۱۱۳۲۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیش بینی کاهش 18درصدی تقاضای فولاد هند

می متالز - انجمن جهانی فولاد پیش بینی می کند 18 درصد از تقاضای فولاد هند کاهش یابد.
پیش بینی کاهش 18درصدی تقاضای فولاد هند

به گزارش می متالز، آژانس‌های مختلف ادغام تقاضای فولاد هندی برای رسیدن به هر جایی بین ۱۴ تا ۱۸ درصد را ثابت کرده‌اند.

در گزارش جدید انجمن جهانی فولاد آمده است که تقاضای فولاد هند در سال 2020 به 18 درصد کاهش می یابد، حتی انتظار می رفت تقاضای جهانی فولاد به دلیل بیماری همه گیر COVID-19 به 6.4 درصد کاهش یابد.

برآورد دیگر آژانس رتبه بندی CRISIL پیش بینی می کند که تقاضای فولاد در این سال مالی 13-15درصد کاهش یابد، زیرا شرکت های پیشرو فولاد تصمیم می گیرند که برنامه های capex خود را به تاخیر بیاندازند یا به طور کامل قفل شوند. در واقع همه گیری ویروس کرونا، تضعیف مالی و از دست رفتن تقاضا دلایلی است که باعث شده موقتاً سرمایه گذاری های بیشتر بیش از یک سال را متوقف کنند.

در چشم‌انداز کوتاه‌مدت اتحادیه فولاد اعلام شده است که تقاضای فولاد در جهان به میزان ۱،۶۵۴ میلیون تن متریک در سال جاری به دلیل بحران COVID۱۹ کاهش خواهد یافت. در سال ۲۰۱۹ مصرف فولاد هند بیش از ۱۰۰ میلیون تن بود.

براساس گزارش اتحادیه جهانی فولاد، مصرف هند احتمالا بیش از حد چین کاهش خواهد یافت. اتحادیه جهانی فولاد اعلام کرده‌است که تقاضای دوم به میزان ۱۱.۶ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش خواهد یافت.

بخش عمده ای از رکود به دلیل سختگیر شدن شدید دولت هند بوده است. مهاجرت کارگران به خانه هایشان همراه با تقاضای پایین، نرخ پایین را تضمین می کند. اما احتمالاً تقاضای هند در سال 2021 با درصد افزایش خواهد یافت.

در سایر کشورهای جهان نیزانجمن جهانی فولاد اعلام کرد که تقاضای جهانی فولاد در سال 2021 با 3.8درصد به 1.717 میلیون تن متریک برسد.

جهش فولاد هند می‌تواند ناشی از انگیزه‌های مالی باشد که می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری‌های زیر ساخت‌ها مانند راه‌آهن شود.

طبق اظهارات کارشناسان CRISIL، شرکت‌های فولادی بر مدیریت نقدینگی و جریان نقدینگی در کوتاه‌مدت تمرکز داشتند تا در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱، میزان تقاضای ۶۵ تا ۶۵ درصد کاهش  یابد.

 SteelGuru.com گزارش داده است که یک آژانس رتبه بندی دیگر، ICRA، تخمین زده که تقاضای فولاد هند بیش از 20 درصد در سال مالی 2021 منعقد شود.

این امر منجر به "کاهش نزولی" در حاشیه سود عملیاتی صنعت در حدود 300 واحد پایه در طول سال خواهد شد. حاشیه های ضعیف، همراه با کاهش تحویل داخلی، به احتمال زیاد ضربات دوسویه را به سود مطلق فولاد سازان در سال مالی جاری وارد می کند.

دولت هند تصمیم گرفته است با تهیه یک برنامه اقدام، تأثیر COVID-19 را در صنعت فولاد داخلی بکاهد. این پیشنهادات از شرکتهای مشاوره را برای تهیه یک برنامه عملی برای کاهش تأثیر کندی ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 دعوت کرده است.

به گزارش مالی اکسپرس، مشاور مسوول توسعه و اجرای یک برنامه عملیاتی با نقاط عطف مشخص، در مدت یک سال از تاریخ امضای قرارداد خواهد بود.

عناوین برگزیده