تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۸
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۱۱۱۵۵۵
در چهارمحال و بختیاری؛

۷۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه راه آهن اختصاص یافت

می متالز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه راه آهن در این استان اختصاص یافت.
۷۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه راه آهن اختصاص یافت

به گزارش می متالز، علی شهریارپور شامگاه سه شنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار داشت: تخصیص اعتبار پروژه‌های زیرساختی و طرح‌های اولویت‌دار توسط رئیس جمهور تاکید شده است.

وی افزود: قرار است ۵۰ هزار میلیارد تومان به این پروژه‌ها در سطح کشور تخصیص داده شود و استان می‌تواند شرایط خوبی برای اجرای پروژه‌ها داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری پروژه راه آهن سفید دشت - مبارکه- شهرکرد را مهمترین پروژه استان عنوان کرد و گفت: امسال ۱۰۱ میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شده و تاکنون ۷۸ میلیارد تومان تخصیص یافته که باید سرعت بیشتری یابد تا بتوان از مابقی تخصیص، استفاده کرد.

وی بیان کرد: علیرغم پیشرفت خوب پروژه اما هنوز تملک بخشی از اراضی حل نشده و در قسمتی از این پروژه نیز راه آهن با شهرک صنعتی سفیددشت تداخل دارد که این موضوع هم قرار است پیگیری شود اما لازم است سرعت بیشتری داده شود.

وی در خصوص پروژه باند دوم شهرکرد- بروجن- لردگان گفت: تاکنون ۱۰۸ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده شده و قبلاً در سه مرحله فعال بوده اما متأسفانه اکنون غیرفعال شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این پروژه می‌تواند استان را به بنادر جنوبی متصل کند و در طول یک سال شرایط جزئی باعث شده پروژه پیشرفته لازم را نداشته باشد.

وی در مورد کنارگذر شهرکرد - سامان نیز گفت: با پیگیری‌های این پروژه اکنون فعال شده و مشکل خاصی در آن احساس نمی‌شود.

وی در مورد محور شهرکرد- بازفت- شلمزار- ناغان نیز گفت: این محور شریانی و حادثه خیز است که لازم است سرعت عمل بیشتری به پروژه داده شود اما هنوز در محور شمس آباد- امیرآباد کار شروع نشده به علاوه اینکه تونل زره به دلیل ایراداتی که وارد شده راکت شده و اعتباری که سال گذشته به این قسمت تخصیص داده شده به دلیل پیشرفت خاصی که در آن مشاهده نمی‌شود، مورد استفاده قرار نگرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در زمینه طرح آبرسانی به بروجن گفت: متأسفانه وزارت نیرو به سازمان مدیریت و برنامه ریزی گزارش داده که پروژه مشکل اجتماعی دارد و اعتبار به آن تخصیص ندهید توضیحات لازم داده شده و اکنون آب منطقه‌ای باید از طریق وزارت نیرو پیگیری کند.

عناوین برگزیده