تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۱
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۱۱۱۵۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کمیته ویژه بازار سرمایه در مجلس تشکیل خواهد شد/ رویکردها

می متالز - نماینده مجلس با توجه به جایگاه ویژه بورس و اقبال عمومی در ماه های اخیر گفت: یک کمیته تخصصی مستقل با رویکرد تقویت نظارت بر عملکرد و حوزه تقنینی ذیل کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل خواهد شد.
کمیته ویژه بازار سرمایه در مجلس تشکیل خواهد شد/ رویکردها

به گزارش می متالز، احسان خاندوزی در جلسه‌ای با عنوان بازار سرمایه و آینده اقتصاد از سری نشست‌های مجلس و اقتصاد با اشاره به ضرورت اصلاحات تقنینی و تقویت حوزه نظارتی مجلس در بازار سرمایه گفت: با توجه به جایگاه ویژه بورس و اقبال عمومی در ماه های اخیر به این بازار یک کمیته تخصصی مستقل با رویکرد تفویت نظارت بر عملکرد و حوزه تقنینی بازار سرمایه ذیل کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر یک سری زیرساخت های قانونی در حوزه بازار سرمایه وجود دارد اما بعضا فرآیندهای مربوط به حوزه عرضه و پذیرش شرکت ها با کندی مواجه است که این موارد در دستور کار نظارتی کمیسیون اقتصادی قرار خواهد گرفت.اگر بنا است اصلاحات مربوط به قانون بازار سرمایه مصوب سال ۸۴ و یا قانون توسعه ابزارهای جدید مالی به مجلس ارسال شود باید همه این موارد در یک بسته سیاستی لحاظ شود.

خاندوزی ادامه داد: از سوی دیگر اگر برای بهبود عملکرد بازار سرمایه به چند مصوبه کوتاه مدت و فوری نیاز است باید موارد کارشناسی در گفت و گوهای مجلس و دولت در نظر گرفته شود. مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص موارد تقنینی مرتبط با بازار سرمایه گزارشی را برای ارائه به کمیسیون اقتصادی مجلس آماده خواهد کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده