تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۳
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۳۱۷۱۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به خبرنگار:

دولت از اتخاذ تصمیمی که موجب نااطمینانی در بورس شود، اجتناب خواهد کرد

‌می‌متالز - احسان خاندوزی گفت: دولت از اتخاذ تصمیم و سیاستی که موجب نااطمینانی بیشتر در بورس و پیش بینی ناپذیری برای سرمایه گذاران در بازار و صنایع کشور شود، اجتناب خواهد کرد و این مهمترین کمکی است که دولت می‌تواند به بازار سرمایه داشته باشد و باقی عوامل چه عوامل در داخل صنایع و بازار و چه عوامل بین‌المللی تاثیرات طبیعی خود را در بورس خواهد گذاشت.

به گزارش می‌متالز، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر تصمیمات شجاعانه و به موقع برای بازار سرمایه کشور گفت: هر سیاستی که موجب ایجاد ریسک سیستمی ناشی از تصمیمات دستگاه‌های دولتی و اجرایی برای بازار سرمایه شود به طور حتم از سوی دولت برای اصلاح آن سیاست اقدام خواهد شد.

وی افزود: دولت از اتخاذ تصمیم و سیاستی که موجب نااطمینانی بیشتر در بورس و پیش بینی ناپذیری برای سرمایه گذاران در بازار و صنایع کشور شود، اجتناب خواهد کرد و این مهمترین کمکی است که دولت می‌تواند به بازار سرمایه داشته باشد و باقی عوامل چه عوامل در داخل صنایع و بازار و چه عوامل بین المللی تاثیرات طبیعی خود را در بورس خواهد گذاشت.

سخنگوی اقتصادی دولت مطرح کرد: دولت تا به امروز در سه مقطع شناسایی کرد که نیاز است ریسک سیستمی که به بازار وارد شده است را به نحوی مدیریت کند.

خاندوزی عنوان کرد: نخست در مصوبه بهمن ماه ۱۴۰۰ پس از جنگ اوکراین و روسیه نیاز بود سقفی برلی نوسانات نرخ گاز تعیین شود که مصوبه موثری بود.

وی ادامه داد: مصوبه دوم آبان ۱۴۰۱ بود که دولت تصمیم گرفت این رویه را ادامه داده و طبق تقاضای بازار سرمایه از دولت بند سهام یار و بند‌های دیگر ابلاغ شد.

به گفته سخنگوی اقتصادی دولت؛ مصوبه سوم ِدر سال جاری بحث مربوط به تعیین نرخ خوراک و نرخ تسعیر ارز بود که به نظر می‌رسد از سوی فعالان بازار یک اقدام مثبت دولت تلقی شده و با استقبال مواجه شد.

وی با بیام اینکه بنده به عنوان رئیس شورای عالی بورس از رییس سازمان بورس خواسته ام که میز تخصصی هر صنعت را با حضور صاحب‌نظران، مدیران و فعالان آن صنعت تشکیل دهد تا بتوانیم در شورای عالی بورس کمکم‌هایی برای صنایع خاص داشته باشیم.

خاندوزی اظهار کرد: به دنبال این موضوع و پس از کارشناسی بتوانیم در مصوبات شورا برای صنایع و تولیدکنندگان هن شرایط بهتری فراهم کنیم.

وی ادامه داد: بحث مصوبه اخیر دولت را باید به عنوان یک خط مستمر و سیاست گذاری دولت در نظر گرفت که هر جایی سیاست و رویه‌ای که منجر به ایجاد امتیاز ویژه برای گروه‌های غیر مولد شود با آن مقابله خواهیم کرد.

خاندوزی در پایان گفت: پس از این هر زمانی که امتیاز ویژه و رانتی ایجاد شود و صنعت و تولیدکننده‌ای زیان ببیند و کسانی که بخواهند از طریق واسطه و رانت درآمد بیشتری به دست بیاورند با آنان مقابله می‌کنیم و کسانی که به عنوان خریداران دست دوم و سوم صادرات را انجام دهند که به اسم شرکت و صنایع اصلی انجام نمی‌شود و بازگشت ارز را انجام نمی‌دهند با این‌ها مقابله می‌شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده