تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۲
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۱۱۱۸۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طی دو ماهه اول سال جاری؛

۵۶۵ تخلف صنفی و غیرصنفی در بازارهای کردستان کشف شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از اول فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری ۵۶۵ مورد تخلف صنفی و غیر صنفی در سطح بازارهای استان کشف شده است.
۵۶۵ تخلف صنفی و غیرصنفی در بازارهای کردستان کشف شد

به گزارش می متالز، محمد دره وزمی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه در مجموع ۱۷ هزار و ۷۵۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح بازار صورت گرفته است.

وی با بیان کشف ۵۶۵ مورد تخلف در این بازرسی‌ها، افزود: در این رابطه ۴۸۶ فقره پرونده برای واحدهای متخلف صنفی و غیر صنفی تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: عمده این تخلفات گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت است که در این پرونده‌ها در مجموع ۳۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون و ۴۲۵ هزار ۲۲۷ ریال جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

دره وزمی یادآور شد: در مدت یاد شده از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان دو هزار و ۳۷۸ مورد گزارش مردمی دریافت و در رسیدگی به آنها ۱۶۶ مورد تخلف احراز شد که در این زمینه پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و غیره، مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ در میان گذاشته و یا در شهرستان‌ها و مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.

عناوین برگزیده