تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۲
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۱۱۲۰۴۷
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی قزوین:

کارت ویژه حمل و نقل ریلی به دانشجویان اختصاص یابد

می متالز - نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک از مدیریت ارشد اجرایی این استان درخواست کرد با توجه به دانشگاهی بودن استان قزوین یک کارت حمل و نقلی به دانشجویان جهت فرهنگ سازی حمل و نقل ریلی اعطا گردد.
کارت ویژه حمل و نقل ریلی به دانشجویان اختصاص یابد

به گزارش می متالز، لطف الله سیاهکلی مرادی در آیین افتتاح خط دوم راه آهن کرج - قزوین افزود: قزوین ظرفیت لجستیکی دارد و از نظر ریلی، جاده‌ای و حتی فناوری اطلاعات می‌تواند به هاب لجستیک منطقه تبدیل شود، اما تاکنون هیچ اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: طرح خط متروی آبیک به هشتگرد نیز باید در دستور کار قرار گرفته و هرچه سریع تر راه‌اندازی شود تا احداث و راه‌اندازی هاب لجستیک این منطقه به جریان بیافتد.

سیاهکلی مرادی به مشکلات آب منطقه اشاره کرد و یادآورشد : متاسفانه این استان با مشکل آب شرب و کشاورزی روبرو است و دومین استانی در کشور است که آب‌های خود را از منابع زیرزمینی تامین می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب شرب قزوین بدون تصفیه قابل خوردن نیست، اظهار داشت: رودخانه شاهرود با داشتن آبی با کیفیت بدون برداشت در این استان به سمت گیلان سرازیر شده و به سد منجیل می‌ریزد، درحالی که طارم زنجان بسیار خوب توانسته از آب‌های سطحی بهره‌برداری کند که این مهم باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

سیاهکلی مرادی خاطرنشان کرد: امروز مردم شهرستان آبیک آب شرب درست و حسابی ندارند و کیفیت آب این منطقه مشکل دارد، درحالی که سرمایه‌گذاران بسیاری در حوزه تامین آب وجود دارند و نیازمند هماهنگی کلان است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی به انتظارات مردم این استان برای بهره مندی از خط دوم راه آهن کرج - قزوین اشاره کرد و گفت: قزوین شریان راه‌های کشور است و اگر قدر این هاب لجستیک را ندانیم، مردم استان بهره‌ای جز دود و تلفات نخواهند برد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه راه‌آهن قزوین نیازمند یک اداره کل است تا بتواند مطالبات لجستیکی را به نحو مطلوب پیگیری کند.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده