به گزارش می متالز، روح الله عباسپور نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس یازدهم با انتقاد از فرآیند تولید خودرو در شرکتهای خودروسازی، گفت: قیمت تمام شده تولید محصولات داخلی بسیار است؛ اگرچه عواملی مانند کاهش ارزش پول ملی، افزایش قیمت مواد اولیه، مالیات و... از جمله مولفههای خارجی اثرگذار بر هزینهی تولید است اما بیتوجهی خودروسازان به ظرفیت دانشگاهها و مراکز علمی و عدم استفاده از فناوری روز دنیا از جمله سیاست های نابه جای آنها است که موجب گران تولید شدن چارچرخ ها می شود.
نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس یازدهم با بیان اینکه استانداردهای 85 گانه تولید خودرو باید توسط خودروسازان اجرایی شود، افزود: اگر خودروسازان از ظرفیت دانشگاه ها و متخصصان استفاده کنند از یک سو زمینه برای کاهش قیمتها فراهم شده و از سوی دیگر کیفیت خودروهای تولیدی رشد و مصرف سوخت کم میشود.
وی اظهار کرد: برخی سایتهای خودروسازیها در داخل و خارج نه تنها سود و منفعتی برای این شرکتها ندارند، بلکه موجب زیان آنها نیز می شود؛ به طور مثال در حال حاضر خودروسازان از تهران و مشهد قطعه موردنیاز تولید را به بابل منتقل کرده و پس از مونتاژ، مجدد به این شهرها باز می گردانند، این سیاست ها موجب افزایش هزینه تولید خودرو می شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: مدیریت مالی خودروسازان ایرادات بسیاری دارد که این روند موجب افزایش هزینه تولید می شود، زمانی که قیمت تمام شده خودروی تولیدی افزایش یابد، خودروسازان ناچارند این هزینه را از مرم دریافت کنند در حالی که اگر هزینه های مازاد حذف شود، قیمت خودرو کاهش می یابد.