تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۴
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۱۱۲۱۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بشیری:

تبعیض حقوق بازنشستگان نباید ادامه یابد

می متالز - نماینده مردم پاکدشت در مجلس با بیان اینکه قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به خوبی اجرا نمی‌شود، ادامه داد: بازنشستگان نیز حق زندگی دارند و باید هر چه سریع‌تر به تبعض میان آن‌ها و کارکنان پایان داد.
تبعیض حقوق بازنشستگان نباید ادامه یابد

به گزارش می متالز، فرهاد بشیری با انتقاد از اجرای ناقص قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: تفاوت و تبعیض زیبنده جامعه اسلامی نیست. در ماده 64 قانون خدمات مدیریت کشوری صرفا تفاوت 10درصدی میان حقوق بازنشستگان با کارکنان مدنظر قرار گرفته شده اما تفاوت فاحش کنونی خلاف قانون است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به خوبی اجرا نمی‌شود، ادامه داد: بازنشستگان نیز حق زندگی دارند و باید هر چه سریع‌تر به این تبعض پایان داد.مجلس به جد دنبال اجرای صحیح قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است و این مهم را در اولویت کاری خود قرار خواهد داد.

بشیری اظهار کرد: بی‌تردید تمامی ارکان حاکمیت بر این مهم تاکید دارند که باید شان بازنشستگان حفظ شود، اما کمبود منابع مالی دولت مشکلاتی را در تامین اعتبارات لازم برای این بخش ایجاد کرده است، البته در گذشته نیز اغلب دولت‌ها به هر نحوی مصوبات و اسناد بالادستی که بر افزایش حقوق و مزایای بازنشستگان تاکید داشته‌‎اند را یا با تاخیر اجرا کرده یا به دلیل شرایط نامناسب مالی در درازمدت به فراموشی سپرده‌اند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: مجلس مصمم است در یک فضای منطقی و عقلانی در جهت رفع مشکلات بازنشستگان برنامه‌ریزی کند، همچنین تلاش می‌کنیم تا اجرای همسان‌سازی حقوق این قشر به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

عناوین برگزیده