تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۲۸
بازدید: ۴۰۸
کد خبر: ۱۱۲۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بهزادی پور مدیر امور مجامع شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید مطرح کرد:

واگذاری املاک سرمایه گذاری امید به بانک سپه بابت بدهی

می متالز - خبرها حاکی از تهاتر بدهی «وامید» به بانک سپه از طریق واگذاری املاک می باشد.
واگذاری املاک سرمایه گذاری امید به بانک سپه بابت بدهی

لازم به ذکر است که بانک سپه در مجمع پایان سال مالی بیش از ۲۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون سهم «وامید» را در اختیار داشت که با احتساب سود تقسیمی ۲۶۶ ریالی ، بیش از ۵۶۲ میلیارد تومانی بایستی به بانک سپه از جانب سود نقدی پرداخت شود .گفتنی است موسسه رفاه و تامین آتیه کارکنان بانک سپه هم مالک ۴.۷ درصد از سهام «وامید» معادل یک میلیارد و ۴۱۳ میلیون و ۷۱۳ هزار سهم بودند . البته بدهی سرمایه گذاری امید به بانک سپه بیش از سود نقدی یک سال و رقم مذکور است. و برای درک درست از بدهی کل سرمایه گذاری امید به بانک سپه بایستی بدهی سال های گذشته هم به بدهی سال جاری اضافه شود.

بهزادی پور مدیر امور مجامع شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید در این خصوص گفت: بدهی «وامید» به بانک سپه بابت سود سهام، رقم سنگینی است که پرداخت نقدی آن دشوار خواهد بود. بنابراین مقرر شده این بدهی در انواع مختلف پرداخت شود. بخشی از بدهی به بانک سپه از طریق واگذاری املاک (حدود ۳۰۰ میلیارد تومان)، بخشی به صورت نقدی و بخشی با واگذاری سهام تسویه گردد. این موارد در دست بررسی بوده و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی در خاتمه تصریح کرد: وضعیت گروه های معدنی و فولادی و فلزی مطلوب ارزیابی می شود. سهم «وامید» امسال رشد قیمت تقریبا ۳۰ درصدی تجربه کرده است. البته با توجه به اینکه سود شرکت های زیرمجموعه، در صورت های مالی سال مالی آینده منعکس می گردد، رشد قیمت سهم کندتر از شرکت های زیرمجموعه به نظر می رسد.

منبع: بورس 7
عناوین برگزیده