تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۱۱۲۳۶۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
سرپرست وزارت صمت:

واردات ورق گرم به کشور با افتتاح پروژه نورد گرم دو قطع می شود/توان داخلی ۱۰۰ درصدی برای اجرای این پروژه

می متالز - سرپرست وزارت صمت گفت: پروژه نورد گرم دو امروز گلنگ زنی شد و با همت و درایت و پشتکار مدیران فولاد مبارکه ۹۰۰ روز دیگر افتتاح و به بهره برداری می رسد و واردات ورق گرم به کشور با افتتاح پروژه نورد گرم دو قطع می شود.
واردات ورق گرم به کشور با افتتاح پروژه نورد گرم دو قطع می شود/توان داخلی ۱۰۰ درصدی برای اجرای این پروژه

به گزارش می متالز، مدرس خیابانی در مراسم کلنگ زنی خط نورد گرم دو با اشاره به اینکه فولاد مبارکه یک نماد پرافتخار مجموعه صنعت کشور است، اظهار داشت: این مهم هم به لحاظ عظمت تولید و هم به لحاظ فناوری و هم به لحاظ کیفیت، پیشرو است.
وی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه یک مجموعه تولیدی است که به حدود ۴۰ کشور دنیا صادرات دارد، بیان کرد: پارسال ۱.۵ میلیارد دلار صادرات داشته و علی‌رغم فشار تحریم‌ها میزان صادرات این واحد صنعتی به دو برابر افزایش یافته است.
سرپرست وزارت صمت ادامه داد: بخشی از صادرات محصولات فولادمبارکه که به لحاظ کیفیت با رقبای خارجی برابری می‌کند به کشورهای اروپایی نیز صادرمی شود.
وی با اشاره به اینکه امروزه نقطه قوت حضور ما در فولادمبارکه این پیام روشن را دارد که کشور یک‌لحظه هم از توسعه بازنمی‌ایستد و مدار توسعه کشور با سرعت و قدرت ادامه یافته است، تصریح کرد: امروز خرسندیم که این پروژه نورد گرم دو با ظرفیت ۴.۲ میلیون تن کلنگ خورد و مدیرعامل فولاد مبارکه تعهد دادند که کمتر از ۹۰۰ روز دیگر این طرح افتتاح شود که این افتخار دیگری از مجموعه افتخارات فولاد مبارکه است.
مدرس خیابانی اضافه کرد: ماحصل این افتتاح‌ها هم قطع وابستگی به واردات ورق گرم کشور است و با به‌سرانجام رسیدن این پروژه مجموع نیازهای واحدهای خودروسازی، کشتی‌سازی لوازم‌خانگی و لوله‌سازی و صنایع پایین‌دست مرتفع می‌شود و کشور هیچ نیازی به واردات ورق گرم نخواهد داشت.
وی گفت: شاید آن چیزی که به‌عنوان توصیه به فولادمبارکه می‌شود گفت این است که همه تلاششان را به کار ببندند که کل این پروژه با توانمندی تولید داخلی به انجام برسد.
وی با تأکید بر اینکه همان‌گونه که در مجموعه تولیدات صنعتی خودکفایی و خوداتکایی و روحیه خودباوری ایجادشده حتماً در بخش فناوری و انتقال فنّاوری نیز باید به این مهم دست پیدا کنیم، افزود: اینکه مجموعه این پروژه فولادی ۴.۲ میلیون تنی سهم عمده‌ای از محل ساخت داخل باشد برای ما بسیار اهمیت دارد و از حداکثر توان شرکت‌های ظرفیت مهندسی طراحی ساخت و اجرا استفاده کنند.

عناوین برگزیده