تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۱۱۲۳۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت:

قطع وابستگی با اجرای نورد گرم 2 رقم می خورد

می متالز - سرپرست وزارت صمت گفت: از جمله مزایای طرح نورد گرم دو این است که تحول چشمگیر در قطع وابستگی با اجرای این طرح رقم می خورد.
قطع وابستگی با اجرای نورد گرم 2 رقم می خورد

به گزارش می متالز، حسین مدرس خیابانی در آیین افتتاح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه با اشاره به اینکه اداره کشور روز به روز از صادرات نفتی فاصله می‌گیرد، اظهار داشت: از جمله مزایای طرح نورد گرم دو این است که تحول چشمگیر در قطع وابستگی با اجرای این طرح رقم می خورد.
وی ادامه داد: دوم اینکه اشتغال را رقم می زند که هدف دشمن در ایجاد یاس و ناامیدی را به شکست می رساند.
مدرس خیابانی افزود: در استان اصفهان هم اکنون ۸۶۰۰ واحد صنعتی داریم و ۴۶۰۰ طرح صنعتی دیگر نیز در حال اجراست که ۱۶۰۰ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت داشته و ۶۰۰ طرح بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.
وی تاکید کرد: در شهریور ماه فاز اول الکترود اردکان یزد افتتاح می شود و ۱۵ هزارتن الکترود تولید می‌شود و در ادامه و مرحله دوم ۳۰ هزار تن الکترود تولید می شود که نصف نیاز کشور را مرتفع می‌کند. 
سرپرست وزارت صمت افزود: استقلال صنعتی سیاست اصلی وزارت صمت است و در این راه به شدت دنبال محدودیت، کنترل، و قطع واردات هستیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون واردات ۲۵۰۰ ردیف تعرفه را ممنوع کردیم و این روند ادامه دارد، تاکید کرد: هر محصولی در داخل تولید شود صنعتگر بداند که واردات ان را مطابق با تامین نیاز کشور قطع می کنیم.
مدرس خیابانی تاکید کرد: طرح هایی که امروز افتتاح شد هزار میلیارد تومان سرمایه گزاری در آنها انجام گرفته بود و برای طرح نورد گرم ۲ بیش از هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گزاری می شود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد