به گزارش می متالز، آرش محبی نژاد با اشاره به اینکه هنوز قطعات با دلار 11 هزار تومانی فروخته می شود گفت: دلار بیش از 80 درصد گران شده اما هیچ تغییری در قیمت محصولات قطعه سازان با شرکت های خودروساز اعمال نشده است.
وی افزود: قیمت مواد اولیه با افزایش قیمت دلار رشد قابل توجهی پیدا کرده و نرخ دستمزد و هزینههای تولید نیز افزایش یافته است. اگر خودروسازان قیمتها را تعدیل نکنند فعالیت برای قطعه سازان غیرممکن خواهد بود.
محبی نژاد ادامه داد: خودروسازان نیز به دلیل قیمت گذاریهای دستوری نمیتوانند تغییرات آنچنانی در قیمت قطعات اعمال کنند. لازم است ضمن افزایش قیمت 50 درصدی، شناور بودن قیمت ها نیز اجرایی شود تا بخشی از مشکلات قطعه سازان در تأمین هزینه های تولید برطرف شود.