تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۶
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۱۲۷۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سنگ آهن دالیان بر خلاف پیشی بینی چین ثابت باقی ماند

می متالز - شرکت سنگ آهن Dalian در روز دوشنبه با وجود افت ذخایر مواد اولیه تولید فولاد در بنادر چین و به رغم نگرانی از موج دوم احتمالی شیوع ویروس کرونا در سطح محلی و نشانه هایی از تضعیف تقاضای داخلی فولاد، دوام ثابتی را حفظ کرده است.
سنگ آهن دالیان بر خلاف پیشی بینی چین ثابت باقی ماند

به گزارش می متالز، سنگین ترین معاملات بورس کالای Dalian در سپتامبر با قیمت ۷۶۲.۵۰ یوان (۱۰۷.۵۱ دلار) در هر تن به پایان رسید و سودهای اولیه را از بین برد. با این حال، سنگ آهن در بورس سنگاپور در معاملات بعد از ظهر با ۲.۱ درصد کاهش به ۱۰۰.۰۳ دلار رسید.

بر اساس اطلاعات SteelHome، سنگ آهن وارداتی موجود در بنادر چین در هفته گذشته به کمترین میزان خود از اکتبر سال ۲۰۱۶، یعنی ۱۰۷.۷۵ میلیون تن کاهش یافت.

کاهش بیشتر موجودی در بنادر چین، تقاضای قوی سنگ آهن به دلیل افزایش تولید آن را نشان داد. تولید فولاد خام در ماه می ۸.۵ درصد و در ماه ژانویه ۱.۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

تحلیلگران Sinosteel Futures Co Ltd اظهار داشتند:”آخرین داده های هفتگی نشان داده که کاهش ذخایر محصولات فولادی کند شده است.”

آنها افزودند: "در کوتاه مدت، بازده ممکن است رو به افزایش باقی بماند و ممکن است رشد اندک وجود داشته باشد، اما با تقاضای ضعیف احتمال افزایش قابل توجه در تولید نیز ضعیف است."

در حالی که سنگ آهن Dalian پس از شش هفته ثابت مانده است، نگرانی از تجدید شیوع ویروس کرونا در چین روند بازار کلی را کاهش داد و معاملات آتی فولاد را پایین آورد.

پکن در روزهای اخیر ده ها مورد جدید را ثبت کرده است و باعث شده است تا پایتخت برای متوقف کردن شیوع بیماری از جمله انجام آزمایش های گسترده، دست بکار شود .

عناوین برگزیده