تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۰
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۱۱۲۹۴۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کرونا درآمدهای مسی آفریقا را کاهش داد

می متالز - درآمدهای حوزه مس زامبیا به دلیل شیوع ویروس کرونا، 30 درصد کاهش پیدا کرده است.
کرونا درآمدهای مسی آفریقا را کاهش داد

به گزارش می متالز، شرکت های معدنی مس در زامبیا  که دومین تولیدکننده بزرگ مس آفریقا محسوب می شود به دلیل اقدامات صورت گرفته برای مقابله با ویورس کرونا شاهد کاهش 30 درصدی درآمد در 3 ماه اخیر بودند.

این درحالی است که پیش بینی می شود که اختلال ها پس از همه گیری کرونا تا 1 سال دیگر ادامه پیدا کند. درواقع آثار اقتصادی حاصل از همه گیری کرونا گریبان گیر تمامی صنایع شده است و بخش معدن و صنایع معدنی نیز از آن در امان نمانده است.

اقدامات جهانی صورت گرفته برای مقابله با کرونا توانست تاثیر بسزایی بر زنجیره تامین زامبیا گذاشته و مانع صادرات و فروش مس شود. در نتیجه این اتفاق توانست به درآمدهای حاصله از این بخش آسیب وارد کند.

تخمین زده می شود که پرداخت ها بین فوریه و آوریل در حدود 60-65 میلیون دلار باشد، یعنی حدود دو سوم 90 میلیون دلاری که پیش تر تخمین زده شده بود.

موج دوم شیوع کرونا در جهان می تواند اتفاقات جدید را در اقتصاد به همراه داشته باشد اما این بار شرکت ها با برنامه ریزی جدید به سراغ مقابله با این ویروس می روند. اما بی تردید کاهش تولید علاوه بر کاهش درآمد شرکت های معدنی جهان از جمله شرکت های مسی زامبیا می تواند چالش جدید در بازار را در حوزه تقاضا و قیمت ها به همراه داشته باشد.

هر چند امروز بسیاری از شرکت های معدنی با کاهش برنامه های تولیدی فعالیت را از حالت تعلیق خارج کرده اند اما کاهش درآمد می تواند برنامه های توسعه ای را تحت تاثیر قرار دهد.

عناوین برگزیده