تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۰
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۱۱۳۰۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی

«سکرد» شفاف‌سازی کرد

می متالز - شرکت سیمان کردستان با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را اعلام کرد.
«سکرد» شفاف‌سازی کرد

به گزارش می متالز، با توجه سوالات مطرح شده و ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی، پاسخ به این سوالات به شرح ذیل است:

نسبت مقداری مواد مصرف شده (شامل مارل، سنگ آهن، سیلیس،...) در ماده خوراک و همچنین ضریب تبدیل ماده خوارک به انواع سیمان‌های تیپ ۱ و ۲ و ۵، پوزولانی و کامپوزیتی در این شرکت چگونه است؟

مصرف مواد شامل (مارل، سنگ آهن ۳/۰،  سنگ آهک ، سیلیس،...) روزانه ۶۰۰۰ تن است. ضریب تبدیل کلینکر به سیمان‌های تیپ ۱ و ۲ و ۵ و پوزالانی حدود ۹۲ درصد است.

نسبت مقداری کلینکر و گچ و ضریب تبدیل مقداری این مخلوط به انواع سیمان در این شرکت چگونه است؟

ضریب تبدیل مصرف کلینکر ۹۲ درصد و ضریب مصرف گچ در تولید سیمان ۵ درصد است.

با توجه به قطع فروش صادراتی سیمان در سال مالی اخیر، آیا شرکت برنامه‌ای برای پیدا کردن بازارهای جدید صادراتی در سال جاری در نظر دارد؟

با توجه به قطع صادرات سیمان، شرکت نسبت به صادرات کلینکر اقدام و جایگزینی بازار فروش صادراتی کلینکر را لحاظ کرده است.

نرخ فروش صادراتی کلینکر در سال ۹۸ به دلار چقدر بوده است؟ پیش‌بینی از این مقدار برای سال ۹۹ چقدر است؟ و آیا نرخ‌های فروش بر اساس تحویل در گمرک محاسبه می‌شوند؟

فروش صادراتی کلینکر در سال ۹۸ به ازاء هر تن ۵/۱۶ دلار به صورت تحویل در گمرک و ۵/۱۸ دلار تحویل روی عرشه کشتی بوده که پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۳۹۹ میزان صادرات کلینکر شرکت به ۲۴۰ هزار تن برسد و نرخ‌های فروش بر اساس تحویل در گمرک و عرشه کشتی است.

هزینه سوخت (گاز و مازوت) به ازای تولید هر تن کلینکر و هزینه برق به ازای تولید هر تن سیمان در سال ۹۸ چقدر بوده است؟ پیش‌بینی این مقادیر برای سال ۹۹ چقدر است؟

هزینه برق مصرفی ۱۰۳ هزار ریال به ازاء هر تن و ۱۵۱ هزار ریال مصرف گاز و مازوت به ازاء هر تن است که قیمت آن توسط مراجع قانونی اعلام می‌شود.

پیش‌بینی شرکت از نسبت فروش پاکتی به کل فروش سیمان در سال جاری چقدر است؟ نرخ خرید هر پاکت در سال ۹۸ چقدر بوده و پیش‌بینی از افزایش قیمت آن برای سال جاری به چه میزان است؟

پیش‌بینی می‌شود که نسبت فروش پاکتی به ۶۰ درصد برسد. نرخ خرید هر پاکت ۱۷۰۰۰ریال بوده که باتوجه به افزایش نرخ ارز پیش‌بینی می‌شود نرخ پاکت در سال جاری افزایش داشته باشد.

پیش‌بینی شرکت از مقدار تولید سیمان و کلینکر برای سال ۹۹ چه میزان است؟

میزان تولید سیمان و کلینکر هر کدام ۸۵۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود.

این پاسخ‌ها را فرهنگ ثابتی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سیمان کردستان در سامانه کدال منتشر کرده است.

مطالب مرتبط
سه سال پیش
عناوین برگزیده