تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۲۸
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۱۱۳۰۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اختلاف مالیاتی شرکت کانادایی با مکزیک

می متالز - شرکت حفاری معدن «فرست مجستیک سیلور» کانادا از سفیر این کشور در مکزیک خواسته تا با دخالت در موضوع اختلاف مالیاتی ۲۰۹ میلیون دلاری این شرکت با مقامات مکزیک، این مساله را حل و فصل کند.
اختلاف مالیاتی شرکت کانادایی با مکزیک

به گزارش می متالز، کیث نومیر به رویترز در این خصوص گفت: «ما در تلاش هستیم تا بتوانیم نماینده‌ای را از سوی خود برای مذاکره داشته باشیم تا این اختلافات را حل کنیم.» این شرکت معدنی کانادایی هم‌اکنون دارای هفت معدن نقره در مکزیک است و از گریم کلارک، سفیر کانادا در این کشور خواسته است تا در دیدار و گفت‌‌‌وگو با لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهوری مکزیک این مشکل را حل کند. بر اساس گفته نومیر مقامات مکزیک تاکنون سه پیشنهاد حل و فصل اختلافات از سوی فرست مجستیک سیلور را رد کرده‌اند.

این در حالی است که اوبرادور به‌تازگی اعلام کرده بود که برخی از شرکت‌های معدنی کانادایی دیرکرد‌هایی در پرداخت مالیات خود به دولت مکزیک دارند. او از دولت کانادا خواسته است تا این شرکت‌ها را تحت فشار قرار دهد تا مانع از ورود این اختلافات به مراجع بین‌‌المللی شود. از ابتدای سال تاکنون ارزش سهام شرکت مجستیک سیلور افت ۲۵ درصدی را تجربه کرده است. این شرکت در سال ۲۰۱۸ توانست تا از هفت معدن نقره خود در مکزیک ۷/ ۱۱ میلیون اونس نقره خالص استخراج کند. این در حالی است که استخراج نقره خالص معادن مکزیک توسط این شرکت در سال ۲۰۱۹ به حدود ۱۵ میلیون اونس افزایش یافته است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد