تاریخ: ۰۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۰
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۱۳۵۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت:

صادرکنندگان به تقویت نظام ارزی کمک کنند

می متالز - معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرکنندگان با بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به تقویت نظام ارزی و ساماندهی بازار ارز کمک کنند.
صادرکنندگان به تقویت نظام ارزی کمک کنند

به گزارش می متالز، زرندی در سفر به اردبیل اظهار کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید به تنظیم بازار و توانمندی حوزه اقتصادی کشور کمک کنند تا التهاب بازار در شرایط کنونی به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت صمت با مراقبت‌هایی که انجام می‌دهد سعی بر تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت دارد که سازمان حمایت از مصرف کنندگان و همچنین بازرگانی داخلی این موضوع را در دستور کار قرار داده‌اند تا تغییرات و نوسانات نرخ ارز آثار سوء کمتری بر روند تولید و صنایع بگذارد.

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت بخشی از افزایش قیمت‌ها را ناشی از تورم و همچنین فرآیند معیوب در نظام توزیع اعلام کرد و افزود: تلاش بر این است تا به هر شکل ممکن جلوی افزایش قیمت بی‌رویه محصولات صنعتی گرفته شده و در کنار آن با برگرداندن ارز حاصل از صادرات آرامش در این بخش برقرار شود.

زرندی ادامه داد: بخشی از افزایش قیمت‌ها متاثر از فضای تورمی کشور است که فراتر از وظایف و اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده که انتظار می‌رود با تدابیر خاص مسوولان امر در این حوزه کنترل‌ها انجام شود.

وی به اتفاقات اخیر در جهش ارزی اشاره کرد و گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی در این شرایط با مشکلات جدی روبرو شدند که ضرورت حمایت از آنها بیش از گذشته حس می‌شود تا سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ما به این حقیقت واقف باشند که مسوولان کشورمان حامی تولید هستند.

 

اردبیل جزو 12 استان اولویت‌دار در توسعه صنعت است

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: هرچند در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های خوب صنعتی در استان اردبیل شکل گرفته اما توان این استان بسیار بالاست و وزارت صمت 12 استان کشور از جمله اردبیل را در ردیف استان‌های خاص در مسیر توسعه و تحول صنعتی قرار داده است.

زرندی تصریح کرد: در سالجاری با تکمیل طرح‌های نیمه تمامو سرمایه‌گذاری‌های جدید در بخش صنعت و معدن تلاش بر این است تا تحولی جدی در این استان شکل گیرد.

وی از رویکرد وزارت صمت در تکمیل طرح‌های صنعتی نیمه تمام و با پیشرفت بالای 60 درصد خبر داد و اظهار کرد: 297 طرح صنعتی در استان اردبیل با اشتغال 10 هزار نفر و با پیشرفت بالای 60 درصد در حال اجراست که با بهره‌برداری از آنها حوزه اشتغال در این استان متحول خواهد شد.

 

هیچ واحد تولیدی نباید توسط بانک‌ها تعطیل شود

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت به برنامه‌های وزارت صمت در سال جهش تولید در تقویت و رونق تولید اشاره کرد و گفت: تمرکز ما تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد است که در استان اردبیل نیز برای افتتاح چند طرح در این حوزه حضور پیدا کردیم.

زرندی خاطرنشان کرد: به صورت هفتگی و در یک پویش مستمر با نام تولید و تداوم امید پنج شنبه‌ها در استان‌های مختلف حاضر شده و با دستور رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت طرح‌هایی را افتتاح می‌کنیم که فردا در سومین هفته پویش تولید و تداون امید در استان اردبیل تعدادی طرح صنعتی افتتاح خواهد شد.

وی از افزایش ظرفیت واحدهای فعال به عنوان رویکرد جدید وزارت صمت خبر داد و بیان کرد: تلاش‌مان بر این است تا صنایعی که بازار خوب داخلی و صادراتی دارند با تامین نقدینگی مورد حمایت جدی قرار گیرند.

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: احیای واحدهای تعطیل شده با حضور سرمایه‌گذاران دیگر رویکرد جدی ماست و در کنار آن تلاش می‌کنیم تا جلوی تعرض به واحدهای تولیدی و تعطیلی آنها را بگیریم.

زرندی افزود: شورای پول و اعتبار در مصوبه اخیر خود در واگذاری دارایی‌های مازاد بانک‌ها پیشنهادی جدی ارائه کرد که هیچ واحد تولیدی نباید وسط بانک‌ها تعطیل شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه کارگروهی تشکیل شده تا با یک مدل خاص در کنار جلوگیری از سوءاستفاده برخی از افراد به تولیدکنندگان در این شرایط سخت کمک شود تا روی پای خود ایستاده و به تولید خود ادامه دهند.

عناوین برگزیده