تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۸
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۱۱۳۵۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
صلاحی، سخنگوی کمیته پیگیری مسائل هپکو در ایمیدرو:

واگذاری رسمی هپکو به ایمیدرو انجام نشده است

می متالز - اگرچه خبر واگذاری هپکو به ایمیدرو، بارقه های امید را در خانواده بزرگ هپکویی ها ایجاد کرد؛ اما هنوز اقدام عملیاتی که برای هپکویی ها نمود داشته باشد صورت نگرفته است و کارکنان و کارگران هپکو همچون روزهای قبل از انتشار خبر واگذاری به ایمیدرو، روزهای توام با نگرانی های بسیاری را سپری می کنند.
واگذاری رسمی هپکو به ایمیدرو انجام نشده است

هدف کمیته پاگرفتن تولید در هپکو است

به گزارش می متالز، ایمیدرو به منظور بررسی مشکلات و مسائل هپکو، کمیته ای شکل داده است که سخنگوی این کمیته ضمن اظهار امیدواری از روند بررسی پرونده واگداری هپکو گفت: در کمیته ی مذکور، مشکلات هپکو در ابعاد مختلف، بررسی می شود و هدف از تشکیل کمیته این است که هپکو به سال های اوج بازگردد.
جواد صلاحی افزود: هدف کمیته این است که تولید در هپکو پا بگیرد.
وی ادامه داد: کمیته را شرکت ایمیدرو تشکیل داده است و مقرر است که نتایج بررسی های کمیته در نشست هیات دولت مطرح و تصمیم نهایی چگونگی واگذاری هپکو به ایمیدرو در جلسه هیات دولت نهایی شود.
سخنگوی کمیته رسیدگی به پرونده هپکو در ایمیدرو افزود: کمیته، متشکل از نمایندگانی از ایمیدرو، هپکو و وزارت صمت است که در آن بررسی های جدی روی پرونده هپکو انجام می شود.
وی تاکید کرد: هنوز واگذاری رسمی سهام هپکو به ایمیدرو انجام نگرفته است و در هیات دولت، نحوه ی واگذاری سهام، مشخص خواهد شد.
صلاحی در ادامه اشاره کرد: باید واگذاری سهام هپکو به ایمیدرو به صورت قانونی و رسمی صورت گیرد؛ چراکه ایمیدرو دولتی است و سهام هپکو که اکنون در اختیار سازمان خصوصی سازی است باید به دولت واگذار شود.
وی تصریح کرد: دومرتبه واگذاری ناموفق سهام هپکو به بخش خصوصی و واگذاری دوباره ی آن به بخش دولتی تشریفات و قواعدی دارد که باید به صورت قانونی روند آن طی و انجام گیرد.

هیات وزیران مصوبه ی واگذاری نهایی هپکو به ایمیدرو را صادرمی کند

جواد صلاحی گفت: در نهایت، این هیات وزیران است که باید مصوبه ی واگذاری رسمی و نهایی هپکو به ایمیدرو را صادر کند؛ که البته بخش عمده ای از اقدامات و کارهای آن انجام گرفته است و یک سری اقدامات کارشناسی در بدنه دولت نیاز است که در حال انجام است.
سخنگوی کمیته پیگیری پرونده هپکو در ایمیدرو در بخش پایانی اظهارات خود در پاسخ به انتقادات برخی از هپکویی ها مبنی بر اینکه هیچ اقدامی انجام نشده است، گفت: در ایمیدرو به صورت هفتگی جلساتی در حال برگزاری است و مسائل شرکت هپکو در حال بررسی است؛ اینگونه نیست که هیچ اقدامی صورت نگرفته باشد ولی روند قانونی اقدامات، اصلی ترین مسئله است که بخش اعظمی از آن انجام گرفته است.

عناوین برگزیده