تاریخ: ۰۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۳
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۱۱۳۷۴۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
تداوم فعالیت‌های آمیکو با 2 محصول استراتژیک در سال 1399

داخلی‌سازی پیکاپ آسنا با جدیت ادامه دارد

می متالز - در آخرین ماه از بهار 1399، به نظر می‌رسد در میان تمام افزایش قیمت‌ها و کاهش فعالیت در خودروسازان داخلی، شرکت آمیکو این موقعیت را داشته تا به‌عنوان پرخبرترین خودروساز تجاری بخش خصوصی در کشور شناخته شود.
داخلی‌سازی پیکاپ آسنا با جدیت ادامه دارد

به گزارش می متالز، در آخرین ماه از بهار 1399، به نظر می‌رسد در میان تمام افزایش قیمت‌ها و کاهش فعالیت در خودروسازان داخلی، شرکت آمیکو این موقعیت را داشته تا به‌عنوان پرخبرترین خودروساز تجاری بخش خصوصی در کشور شناخته شود. این خودروساز در خردادماه امسال خبرهایی ازجمله افزایش حجم داخلی‌سازی و ادامه فعالیت‌های خود با دو محصول استراتژیک را منتشر کرده است. در میان این خبرها نیز امکان تست درایو پیکاپ این شرکت به چشم می‌خورد.

افزایش قابل توجه درصد داخلی‌سازی پیکاپ آمیکو

وحید محمدی، رئیس سازمان فروش آمیکو با اشاره به مشکلات بین‌المللی و تحریم‌ها در واردات قطعات خودرو و سی‌کی‌دی به کشور گفت: «با وجود مشکلات تحمیل‌شده به صنعت خودرو، میزان داخلی‌سازی پیکاپ آسنا که از 18 تا 20 آغاز شده بود هم اکنون به 27.8 درصد افزایش یافته است. محمدی با بیان این مطلب افزود: «این توانمندی همیشه در گروه صنعتی آمیکو بوده و در شرایط فعلی نیز تقویت شده است.» وی اظهار کرد: «این گروه در زمینه خودروهای سنگین نیز با شیوه داخلی‌سازی قطعات، پیشرفت و حرکت رو به جلو دارد و امید است تا پایان امسال داخلی‌سازی قطعات خودروهای دیزل شرکت به ۳۰ تا ۴۰ درصد برسد.» محمدی تصریح کرد: «به دلیل این‌که هم‌اکنون میزان فروش آمیکو نیز نسبت به سال گذشته بیشتر شده است، در زمینه تولید نیز افزایش را نسبت به دو سال گذشته شاهد خواهد بود.» محمدی با توجه این‌که امسال جهش تولید نام‌گذاری شده است، تاکید کرد: «گروه صنعتی آمیکو این جهش را در زمینه تولید و عرضه محصولات تجربه خواهد کرد، به‌گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود شاهد رشد ۵ برابری در این زمینه نسبت به سال‌های ۹۷ و ۹۸ خواهد بود.» رئیس سازمان فروش آمیکو افزود: «هم‌اکنون تولیدکنندگان خصوصی بسیاری در کشور در زمینه خودروسازی در حوزه‌های سبک و سنگین مشغول فعالیت هستند، اما آمیکو همواره به لحاظ نوع‌آوری و کیفیت پیشتاز بوده، زیرا شرایط این گروه صنعتی با تدابیر اندیشیده‌شده همواره به‌گونه‌ای است که یگ گام به جلو برداشته است.» وی بیان کرد: «هم‌اکنون تمامی خودروهای تولید گروه صنعتی آمیکو بر اساس استاندارد یورو۵ و با توجه به استانداردهایی که در کشور تعریف شده است، تولید می‌شود. همچنین از دی‌ماه سال جاری نیز ۸۵ استاندارد برای همه خودروهای این گروه لحاظ خواهد شد.» محمدی گفت: «آمیکو با قطعه‌سازان بسیاری که در کشور از سابقه خوبی برخوردارند، مذاکره کرده است تا همکاری‌های مشترک تولیدی در زمینه قطعات درجه یک و پرمصرف داشته باشد.»

2 محصول استراتژیک در سال 1399

‌فعالیت‌های گروه صنعتی آمیکو برای تولید پیکاپ آسنا به عنوان اولین و استراتژیک ترین محصول این گروه صنعتی با تیراژ انبوه ادامه دارد. آمیکو در مسیر توسعه پس از گذشت ۳۰ سال از فعالیت این گروه صنعتی به‌جامانده از زنده‌یاد تقی تقی‌زاده اصل، به نقطه‌ای رسیده است که فعالیت شرکت با تمام قدرت و توان همچنان حرکت روبه‌جلو دارد، به‌گونه‌ای که در سال ۹۹ برنامه‌های گروه صنعتی آمیکو در جهت تولید خودرو پیکاپ آسنا به‌عنوان اولین محصول و استراتژیک‌ترین محصول گروه صنعتی با تمام توان و قدرت و با تیراژ انبوه ادامه یافته است. همچنین در بخش خودروهای دیزل، خودرو ۲۶۳۱کمپرسی ۱۰ چرخ به دلیل نوع محصول، توانایی‌ها و امکاناتی که روی خودرو با موتور یورو پنج EV است، به دست متخصصان داخلی توانمندسازی و داخلی‌سازی شده است. این خودرو دومین محصول استراتژیک سال۹۹ آمیکو به شمار می‌رود. در کنار این دو محصول، گروه صنعتی آمیکو روی چند پروژه دیگر خودروهای پیکاپ و سواری هم در حال مطالعات اولیه است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری اقدامات مفیدی در این خصوص از سوی آمیکو انجام شود. گروه صنعتی آمیکو در سال جاری در نظر دارد تا پیکاپ آسنا اتوماتیک را نیز به تولید انبوه برساند. در زمینه محصولات جدید نیز خودرو پیکاپ ۲۱۸ اسب‌بخار با یک موتور بسیار قدرتمند جدید با همان پلت فرم بر روی بدنه و اتاق فعلی قرار می‌گیرد. هم‌اکنون خودروهای جدید پیکاپ‌ها نیز در برنامه شرکت قرار دارد تا بتواند پیکاپ نسل سوم را با تغییراتی کامل در چهره و موتور تولید و عرضه کند. آسنا و پیکاپ اتوماتیک به ترتیب نسل اول و دوم پیکاپ‌ها هستند.

تست درایو پیکاپ آسنا همه‌روزه انجام می‌شود 

گروه صنعتی آمیکو همچنین اعلام کرده است همه‌روزه تست درایو محصول پیکاپ آسنا را برای مشتریان و علاقه‌مندان برگزار می‌کند. گروه صنعتی آمیکو در دفتر مرکزی این گروه واقع در جاده مخصوص تهران-کرج اقدام به برگزاری همه‌روزه تست درایو و رول تست دفلاک برای محصول پیکاپ آسنا کرده است. براساس این گزارش، تست محصول آسنا همه روزه از ساعت 15 تا 19 شب برگزار می شود. از ساعت 8 تا 19 نیز گروه صنعتی آمیکو آماده پاسخ گویی به مشتریان در خصوص شرایط فروش و مشخصات فنی خودروهای تولیدی در نمایشگاه دفتر مرکزی این گروه خواهد بود.

عناوین برگزیده