تاریخ: ۰۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۹
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۱۳۷۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نشست مجازی محمد خزاعی با مدیر منطقه‌ای دیوان داوری بین‌المللی ICC اعلام شد

آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌ها با بخش خدمات حقوقی ICC

می متالز - محمد خزاعی، دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) در نشست ویدئوکنفرانس با سامی هوربی، مدیر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقای دیوان داوری بین‌المللی ICC، اعلام کرد: با توجه به توانمندی‌های حقوقی موجود در ایران، کمیسیون حقوقی و داوری کمیته ایرانی ICC برای توسعه همکاری‌ها با بخش خدمات حقوقی این اتاق آمادگی کامل دارد.
آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌ها با بخش خدمات حقوقی ICC

به گزارش می متالز، نشست ویدئوکنفرانس محمد خزاعی، دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) با سامی هوربی، مدیر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقای دیوان داوری بین‌المللی ICC برگزار شد. در این نشست، مدیر کمیته‌های ملی ICC در دفتر دبیر کل ICC پاریس و همچنین نماینده حقوقی ICC نیز مشارکت داشتند.

در این نشست، مدیر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقای دیوان داوری بین‌المللی ICC از تلاش‌های کمیته ایرانی ICC در راستای تقویت همکاری‌ها صورت پذیرفته و همچنین از حضور مستمر و مشارکت دبیر کل محترم کمیته ایرانی در گفت‌وگوها و جلسات آنلاین و مجازی ICC تشکر و قدردانی کرد.

 سامی هوربی ضمن تشکر از همکاری‌های کمیسیون حقوقی و داوری کمیته ایرانی، این کمیسیون را یکی از فعال‌ترین کمیسیون‌ها دانست که همکاری بسیار خوبی با ICC دارد.

در جریان این نشست، زمینه‌های همکاری حقوقی بین کمیته ایرانی ICC و بخش خدمات حقوقی ICC مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

دبیر کل کمیته ایرانی ICC ضمن ابراز گلایه از برخی روندهای جاری حقوقی در ICC در شرایط کنونی، اهمیت شفافیت در مسائل حقوقی بین‌المللی و ارائه خدمات مناسب به بخش خصوصی کشورها و اعضای ICC را متذکر شد.

محمد خزاعی با تأکید بر 3 محور آموزش، افزایش توانمندی‌های حقوقی در تنظیم معاهدات و قراردادهای تجاری و همچنین همکاری بین آحاد بخش خصوصی در ایران و کشورهای منطقه با ICC افزود: با توجه به توانمندی‌های حقوقی موجود در ایران و نقش مؤثر کمیسیون حقوقی و داوری کمیته ایرانی، این کمیته برای توسعه همکاری‌ها با بخش خدمات حقوقی ICC آمادگی دارد.

او همچنین با توجه به استقرار رابطان و نمایندگان کمیته ایرانی در کلیه اتاق‌های بازرگانی کشور، ارتقای سطح آگاهی‌های حقوقی در مناسبات تجاری بین‌المللی را به‌منظور حفظ منافع ملی و بخش خصوصی ایران مهم ارزیابی کرد.

مدیر منطقه‌ای ICC نیز در این گفت‌وگو آمادگی خود و همکاران ذی‌ربط را برای توسعه همکاری‌های اعلام کرد و مقرر شد، ترتیبی اتخاذ شود تا آخرین تصمیمات و تحولات حقوقی بین‌المللی اثرگذار بر فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بخش خصوصی ایران به‌طور مستمر از طریق کمیته ایرانی در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

همچنین هوربی آمادگی خود را برای ارائه خدمات حقوقی به فارسی‌زبانان منطقه و بخش‌های خصوصی این کشورها، با استفاده از توانمندی‌های حقوقی ایران اعلام کرد.

عناوین برگزیده