تاریخ: ۰۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۱
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۱۱۳۸۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد:

تأسیس اتحادیه صادرکنندگان خدمات ایران در آینده نزدیک

می متالز - سرپرست دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه درحال حاضر صادرات خدمات در بیش از هشت رشته کلی مستقل صورت می‌گیرد، گفت: در آینده نزدیک اتحادیه صادرکنندگان خدمات ایران تشکیل می‌شود.
تأسیس اتحادیه صادرکنندگان خدمات ایران در آینده نزدیک

به گزارش می متالز، سهراب سلیمی با اعلام این خبر اظهار داشت: این اتحادیه در بردارنده و جامع فعالیت‌های برون‌مرزی کلیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، محصولات فرهنگی هنری، نرم‌افزار و IT، اعزام نیروی کار متخصص، ترانزیت و حمل و نقل خدمت، جذب گردشگر خارجی (صادرات معکوس)، خدمات قضایی و حقوقی، خدمات ورزشی، خدمات حسابداری و حسابرسی و کلیه مشاغل و حرفه‌هایی می‌شود که جنبه غیرکالایی داشته و از آنها در عرف مرسوم بین‌الملل به عنوان صادرات سرویس یاد می‌شود.

وی افزود: میانگین حجم تجارت خدمات در سال‌های اخیر در دنیا حدود 6000 میلیارد دلار بوده که از این میان سهم سالانه کشورمان درحدود 15 میلیارد دلار برآورد می‌شود. اما با توجه به ظرفیت‌های فوق‌العاده موجود در کشور و وجود نیروهای تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیلان جدید (به ویژه در زمینه خدمات دیجیتال و نرم‌افزار) دستیابی به سهم بیشتر بازار در شرایط کنونی دنیا، میسر خواهد بود.

سلیمی بیان داشت: اتحادیه صادرکنندگان خدمات ایران صدای واحد و قدرتمند افراد حقیقی و حقوقی، متخصصان و دانش‌آموختگان خدمات خواهد بود و بخشی از رسالت تشکل یاد شده فرهنگ‌سازی و آشنا کردن نهادهای دولتی و تصمیم‌گیر و تأثیرگذار از جمله وزارت‌خانه‌های ذی‌ربط، اتاق‌های بازرگانی، گمرک، نهادهای مالیاتی و... با فضای ویژه و کارکردهای صادرات خدمات و بخشی دیگر از تکلیف این تشکل، دعوت و فراخواندن کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی متخصص در خدمات برای جهانی شدن و تولید و افزایش ثروت ملی خواهد بود.

عناوین برگزیده