تاریخ: ۰۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۷
بازدید: ۳۷۲
کد خبر: ۱۱۳۸۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارخانه دولومیت نهاوند خداحافظی با خام‌فروشی معدن

می متالز - عملیات اجرایی کارخانه دولومیت نهاوند آغاز شد تا گامی برای کاهش خام فروشی مواد معدنی استان باشد، طرحی که می‌تواند ارزش افزوده بیشتری را نصیب فعالان این عرصه کند.
کارخانه دولومیت نهاوند خداحافظی با خام‌فروشی معدن

به گزارش می متالز، استاندار همدان روز پنجشنبه  اظهار داشت: یکی از برنامه های توسعه استان توجه به ارزش افزوده و فرآوری مواد معدنی است که اقدامات خوبی در این زمینه صورت می گیرد.

وی با اشاره به وجود ۳۰ نوع ماده معدنی و وجود ۲۴۰ معدن در استان همدان گفت: باید از این پتانسیل ها به نحو احسن بهره برداری کرد تا مردم طعم توسعه را بچشند.

سید سعید شاهرخی خاطرنشان کرد: تاکنون بیشتر سنگهای معدنی استخراج شده بدون فرآوری از استان خارج می شد که با احداث کارخانه هایی در سالهای اخیر این روند بهبود یافته است.

استاندار همدان  با اشاره به کلنگ زنی کارخانه دولومیت نهاوند در روز گذشته افزود: این کارخانه با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی به فرآوری محصولات معدنی و توسعه اقتصادی و صنعتی نهاوند کمک می کند.

شاهرخی به ۱۴ طرح در حال ساخت نیز اشاره کرد و گفت: این طرح ها تا سال آینده به بهره برداری می رسد که در تکمیل چرخه صنعتی استان همدان بسیار اثرگذار است.

وی اشتغال و سرمایه گذاری را از اولویت های دولت برشمرد و گفت :در برنامه سه ساله استان ۱۵ هزار میلیارد تومان و ایجاد ۶۰ هزار شغل هدفگذاری شده و تاکنون طبق برنامه عمل کرده ایم.

عناوین برگزیده