تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۵
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۱۴۱۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اعلام کرد:

فعالیت 32 هزار واحد صنفی در خراسان جنوبی

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: بالغ بر ۳۲ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در 3 هزار و 391 رسته صنفی در استان فعالیت می کنند.
فعالیت 32 هزار واحد صنفی در خراسان جنوبی

به گزارش می متالز، داوود شهرکی با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری نیز تاکنون ۶۰۴ پروانه کسب صنفی با اشتغال بیشتر از ۱۵۰۰ نفر در استان صادر شده است.

شهرکی ادامه داد: از این تعداد پروانه کسب صادره، 284 فقره در رسته توزیعی، 136 فقره تولیدی، 92 فقره خدمات فنی و 92 فقره خدماتی بوده است.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی 9 اتاق اصناف و 136 اتحادیه صنفی وجود دارد خاطر نشان کرد: ساماندهی پروانه کسب های منقضی شده در سامانه اصناف، توانمندسازی اتحادیه های صنفی از طریق ادغام اتحادیه ها، پیگیری پرداخت تسهیلات ویژه اصناف تولیدی، ویرایش و اصلاح آئین نامه ها ودستورالعملها و پیگیری نصب برچسب قیمت متحدالشکل از جمله برنامه هایی است که در سالجاری در حوزه اصناف دنبال خواهیم کرد.

شهرکی ضمن تبریک روز ملی اصناف و قدردانی از همراهی اصناف در برنامه های دولت تصریح کرد: اصناف در سال گذشته در برنامه ها و طرح های دولت از جمله اصلاح قیمت بنزین و در زمینه مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا همراهی خوبی داشته اند که قابل تقدیر است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: در این ایام باتغییر خط تولید در ۳ واحد تولیدی به خوبی نیاز استان به اقلام بهداشتی مانند مواد ضدعفونی کننده دست و سطح و دستکش یکبار مصرف تامین شد که اصناف استان نیز در توزیع مناسب و تامین نیاز مردم به خوبی عمل کرد.

عناوین برگزیده