تاریخ: ۰۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۱۱۴۲۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نظام الدین موسوی:

دولت کاهلی خود در ساماندهی بازار را در تئوری های اقتصادی خلاصه می کند

می متالز - عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ضمن تاکید بر اینکه دولت بازار را رها کرده، معتقد است مسوولان دولتی نباید کاهلی و بی توجهی خود در ساماندهی قیمت ها را در تئوری های اقتصادی خلاصه کنند.
دولت کاهلی خود در ساماندهی بازار را در تئوری های اقتصادی خلاصه می کند

سید نظام‌الدین موسوی

به گزارش می متالز، سید نظام الدین موسوی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با انتقاد از گرانی کالاهای اساسی، گفت: اگرچه مسوولان دولتی معتقدند، اقتصاد آزاد باید بر کشور حاکم شده و دولت دخالتی در امور اقتصادی نداشته باشد اما باید به این نکته نیز توجه شود که اقتصاد آزاد به معنای رها کردن بازار و  بی توجهی دولت به امور اقتصادی نیست.

 

مشکلات کنونی اقتصاد ناشی از نبود نظارت و فقدان برنامه است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی مشکلات کنونی اقتصاد را ناشی از نبود نظارت و فقدان برنامه دانست و افزود: در سایر کشورها، دولت چارچوب کلان اقتصاد کشور را تدوین کرده و استراتژی و راهبردهای اقتصادی مانند واردات، صادرات، تجارت، امنیت بازار و سرمایه گذاری را تعیین می کند.

وی با بیان اینکه حتی دولت‌های کشورهای لیبرال، نیز ماموریت‌های ویژه ای برای حمایت و پشتیبانی از اقشار آسیب پذیر دارند، اظهار کرد: دولت فهم دقیقی از اقتصاد آزاد ندارد یا به دنبال تئوریزه کردن ناکارآمدهی های خود است.

 

دولت بازار را ها کرده است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت برنامه دقیق و جدی در حوزه اقتصاد نداشته و در بلاتکلیفی به سر می‌برد، اظهار کرد: علیرغم اینکه دولت به دنبال پیاده کردن اقتصاد آزاد است اما در شرایط کنونی، درآمدهای نفتی، انرژی، پتروشیمی، صادارت غیرنفتی، خودروسازی و... را در اختیار دارد، حال چگونه دولت ادعای اجرای اقتصاد ازاد را دارد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه دولت بازار را vها کرده است، اضافه کرد: دولت نباید کاهلی و بی توجهی خود را در تئوری های اقتصادی خلاصه کند، وزارت صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی باید با برنامه ریزی دقیق به دنبال رفع مشکلات اقتصادی موجود باشند.

عناوین برگزیده