تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۸
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۱۴۴۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت اعلام کرد:

دریافت بیش از 46 هزار شکایت مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق سامانه 124 در 3 ماهه نخست سال 99

می متالز - مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت به ارائه آخرین آمار شکایات دریافتی توسط سازمانهای صمت استانها در سه ماهه اول سال 1399 پرداخت و گفت: در این مدت بیش از 46 هزار شکایت مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد‌های خبری مستقر در سازمان صمت استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شده است که 30 هزار و 605 فقره، (تلفنی) 7 هزار و 319 فقره (حضوری) و 8 هزار و 602 مورد (کتبی) بوده است.
دریافت بیش از 46 هزار شکایت مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق سامانه 124 در 3 ماهه نخست سال 99

به گزارش می متالز، سید مجتبی سجادی با بیان این مطلب، افزود: همچنین از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد 19 هزار و 288 مورد غیرمتخلف و 27 هزار و 238 مورد متخلف شناخته شده که پرونده های متخلفین در دست بررسی و رسیدگی سربع می باشد.

وی با تاکید براینکه پیگیری مطالبات و شکایات مردم به دلیل حضور سود جویان در بازار در جایگاه ویژه ای قرار دارد، تصریح کرد: طی این بازه زمانی، استان تهران با تعداد 10 هزار و 109 مورد، استان خراسان رضوی با 4 هزار و 796 مورد و آذربایجان شرقی با 2 هزار و 636 مورد بیشترین شکایت اعلام شده به سامانه 124 را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت ادامه داد: در این بین آمارها حاکی از آن است که کمترین میزان تعداد شکایات دریافتی به استان‌های خوزستان با (335 فقره)، سمنان (325 فقره) و کرمان جنوب با (171 فقره) تعلق دارد.

سجادی در ادامه به آمار شکایات دریافتی سازمانهای صمت استانها توسط سامانه اطلاع رسانی قیمت انواع کالا و خدمات هم اشاره کرد و گفت: ظرف سه ماهه اول سال جاری تعداد 4 هزار و 542 مورد گزارش و شکایت از طریق این سامانه دریافت شده که به 3 هزار و 885 مورد آن تاکنون رسیدگی شده است.

به گفته این مقام مسئول؛ با توجه به سنجش میزان رضایتمندی مردم از عملکرد سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها در فرآیند مدت زمان رسیدگی و نحوه پاسخگویی به شکایات مطروحه و بررسی شکوائیه ها، حاکی از آن است استان کهگیلویه و بویراحمد با 97%، استان اصفهان با 80% و استان هرمزگان با 70% بیشترین میزان رضایتمندی مردمی در سطح کشور به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین متذکر شد: با توجه به سامانه اطلاع رسانی WWW.124.ir بعنوان مرجع رسمی اطلاع رسانی قیمت کالا، هموطنان می توانند هرگونه اطلاعات مورد نیاز را از این سامانه دریافت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی در زمینه عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی، عدم عرضه و.... مراتب را با شماره تلفن 124 اعلام تا در سریع‌ترین زمان با اولویت مورد رسیدگی قرار گیرد.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت ضمن تشریح سیاست‌های این سازمان برای تقویت سامانه ۱۲۴، با بیان اینکه این سامانه از حوزه های مهم و کلیدی سازمان حمایت، است اظهار داشت : سامانه 124 ، پل ارتباطی میان مردم و مسئولین در راستای اطلاع رسانی و ارائه خدمات مطلوب به مردم است و با اتخاذ تمهیدات لازم، سامانه یاد شده ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه، پوشش حمایتی مناسبی به منظور ارتباط میان مردم و مسوولین مربوطه در سطح کشور را فراهم می نماید.

عناوین برگزیده