تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۰
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۱۱۴۴۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انجام بیش از سه هزار مورد بازرسی توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت گلستان در خرداد ماه 99

می متالز - معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت : در خردادماه امسال سه هزار و 716 مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی سراسر استان توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان انجام شد.
انجام بیش از سه هزار مورد بازرسی توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت گلستان در خرداد ماه 99

به گزارش می متالز، علی اصغر اصغری گفت: با اشاره به اهمیت عملکرد بازرسین در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و همچنین نظارت جدی بر عملکرد واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی و ایجاد ثبات و امنیت در سطح بازار از عملکرد بازرسین این سازمان در خردادماه سال جاری خبر داد.

اصغری گفت: حضور تاًثیرگزار بازرسان درسطح بازار، تشدید طرحهای نظارتی، اجرای گشتهای مشترک با سایر دستگاههای مرتبط عاملی موثر در راستای پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی در سطح بازار می باشد.

وی همچنین افزود: بر اساس آمار دریافتی تعداد 577 مورد گزارش و شکایات مردمی پیرامون خرید و فروش کالا و ارائه خدمات در خردادماه سال 1399 به ستاد خبری این سازمان گزارش شده که از این تعداد 474 مورد از گزارشات مربوط به عرضه کالا و 103 مورد از گزارشات مربوط به ارائه خدمات به شهروندان بوده است که بیشترین آمار تخلفات به ترتیب مربوط به انواع نان، پوشاک، خودرو، خواروبار و... میباشد.

همچنین بیشترین آماربازرسیهای بعمل آمده مربوط به مرکز استان و بیشترین آمار ارزش ریالی پرونده های تخلفات مکشوفه مربوط به شهرستان کردکوی میباشد.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گلستان در ادامه با تاًکید بر اولویت رسیدگی شکایات مردمی در مرکز استان و شهرستان های تابعه با ارائه گزارشی از آمار پرونده های تنظیم شده برای متخلفان اقتصادی در این ماه افزود: ،تعداد 3716 مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی درسطح استان بعمل آمد که در این بررسیها تعداد 238 واحد متخلف شناسایی و پرونده تخلف این واحدها به ارزش بیش از صد و چهل و یک میلیارد و چهارصد و چهارده میلیون ریال تشکیل و جهت صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال گردید.

این مقام مسوول در ادامه گفت، در پی بررسیهای بعمل آمده توسط بازرسان این سازمان در این ماه 31 مورد از پرونده های متشکله منجر به مصالحه و جلب رضایت گشته که شاکیان پرونده ها در ازای دریافت حق و حقوق قانونی، تعویض کالای معیوب و یا دریافت خدمات معوق رضایت خود را اعلام نموده و به تبع آن از تشکیل و ارجاء پرونده به ادارات کل تعزیرات حکومتی و دیگر محاکم قضایی اجتناب گردید.

این مقام مسئول در خاتمه از تمامی شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف احتمالی ضمن جمع آوری مستندات کافی مورد را سریعا از طریق سامانه 124 به بازرسان این سازمان اطلاع دهند تا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

عناوین برگزیده