تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۷
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۱۱۴۶۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مشکلات کارگران شرکت بهره‌بردار گل‌گهر سیرجان برای ایجاد شورای اسلامی کار/ کار به درازا کشیده است!

می متالز - کارگران شرکت پیمانکار بهره‌بردار معدن گل‌گهر سیرجان می‌گویند: برای تشکیل شورای اسلامی کار سالهاست معطل مانده‌ایم.
مشکلات کارگران شرکت بهره‌بردار گل‌گهر سیرجان برای ایجاد شورای اسلامی کار/ کار به درازا کشیده است!

به گزارش می متالز به نقل از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، کارگران شرکت پیمانکار بهره‌بردار معدن گل‌گهر سیرجان از مشکلات تشکیل شورای اسلامی کار خبر دادند.

این کارگران می‌گویند: ما سال ۹۵ از وزارت کار نامه گرفتیم که بایستی شورای اسلامی کار تشکیل شود اما هنوز موفق به تشکیل این نهاد صنفی قانونی نشده‌ایم.

به گفته کارگران، مدتها قبل رئیس اداره کار سیرجان قول پیگیری قضیه را داده بود اما نهایتاً یک هفته قبل به کارگران گفته شد برای نماینده کارگر ثبت‌نام کنند.

طبق قانون کار، کارگران شاغل در یک کارگاه می‌توانند یا نماینده کارگر داشته باشند یا شورای اسلامی کار اما کارگران گل‌گهر می‌گویند ما واجد تشکیل شورای اسلامی کار هستیم و نمی‌خواهیم مساله را با ایجاد نماینده کارگر مختومه کنند.

این کارگاه حدود ۵۰۰ کارگر دارد. کارگران واحدهایی که بیش از ۳۵ کارگر دارند، طبق مواد ۱ و ۱۶ قانون تشکیل شوراهای اسلامی کار حق دارند متشکل شوند. این درحالی است که در صورت عدم همکاری کارفرما طبق ماده ۱۷۸ قانون کار مساله از طریق مراجع قضایی قابل پیگیری است.

عناوین برگزیده