تاریخ: ۰۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۱۱۴۸۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیش از ۲ میلیون دلار کالا از گمرک مهاباد صادر شد

می متالز - احمد احمدی روز یکشنبه افزود: از مجموع محصولات صادر شده از این گمرک، مقصد بیش از ۹۸ درصد کالاها کشور عراق و مابقی نیز سایر کشورهای همسایه غربی از جمله کشور آذربایجان بوده است. وی ادامه داد: فرش ماشینی، سیمان، جوجه یک روزه به ترتیب بیشترین کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد در […]
بیش از ۲ میلیون دلار کالا از گمرک مهاباد صادر شد

به گزارش می متالز، احمد احمدی افزود: از مجموع محصولات صادر شده از این گمرک، مقصد بیش از ۹۸ درصد کالاها کشور عراق و مابقی نیز سایر کشورهای همسایه غربی از جمله کشور آذربایجان بوده است.

وی ادامه داد: فرش ماشینی، سیمان، جوجه یک روزه به ترتیب بیشترین کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد در سه ماهه نخست امسال بوده است.

رییس گمرک مهاباد با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۷۵ پرونده کالای قاچاق نیز در مهاباد به ثبت رسید، اضافه کرد: ارزش ریالی این اقلام ۵۳ میلیارد ریال است که نسبت به سال پیش از آن بیش از ۱٫۴ برابر افزایش یافته است.

رییس گمرک مهاباد بیان کرد: احشام، پارچه و پوشاک، لوازم خانگی و گوشی تلفن همراه بیشترین کالای قاچاق کشف شده را شامل می‌شود.

احمدی گفت: طی سال جاری به علت بسته‌شدن مرزهای منطقه با توجه به وضعیت بیماری کرونا هیچ گونه پروانه خروج موقت خودرو از گمرک مهاباد صادر نشده است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و گمرک این شهرستان یکی از گمرک‌های ۹ گانه استان به شمار می‌رود؛ این استان بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، ترکیه و نخجوان دارد.

عناوین برگزیده