به گزارش می متالز، مسعود بیگلری گفت: هدف و برنامه ما در بازرسی، بر حمایت از مصرفکننده متمرکز است و درعینحال، عملاً در خدمت توزیعکننده و فروشنده هم هستیم و تلاش میکنیم با آموزشهای لازم، یادآوری قوانین نظام صنفی، هشدارها و تذکرها و راهنماییهای مستمر، بازار را در مسیر سلامت نگهداریم و به این وسیله؛ هم به سود فروشنده و هم در جهت تأمین منافع مصرفکننده عمل کنیم.
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرفکننده سازمان صمت ایلام با اشاره به شرایط بروز کرونا و آسیب دیدن کسبوکارها، توجه بیشازپیش به رعایت پروتکلهای بهداشتی، فاصلهگذاری اجتماعی و ایجاد تمهیدات لازم برای مقابله با ویروس کرونا، تأکید کرد که این معاونت بنا به وظیفه ذاتی خود در این شرایط دشوار؛ با هرگونه تخلف در سطح بازار، برخورد قاطع قانونی به عمل خواهد آورد.
وی همچنین ضمن اشاره به شناسایی 80 میلیارد و 575 میلیون و 460 هزار و 937 ریال تخلفات اقتصادی، افزود: طی هفته منتهی به نهم تیرماه سال جاری، بازرسان ما ۱۲۵۰ مورد بازرسی را انجام داده و ۲۰۹ فقره پرونده برای متخلفان اقتصادی تشکیل و آنها را به تعزیرات حکومتی معرفی کردهاند.
وی خاطرنشان کرد: طی همین مدت ۲۰۷ گزارش مردمی در خصوص انواع تخلفات اقتصادی، از طریق سامانه ۱۲۴ به ما ارسالشده و همه موارد را بررسی و درباره آنها اقدامات مقتضی انجام دادهایم.
بیگلری بیشترین گزارشها را مربوط به چگونگی عرضه و نرخ عرضه مرغ، خدمات ام.دی.اف، فروش لاستیک، لوازمخانگی، لبنیات، حبوبات و برنج پاکستانی دانست و گفت: تخلفات شناساییشده بر گرانفروشی، احتکار، وارد آوردن ضرر و زیان به اشخاص، عرضه خارج از شبکه، عدم اجرای ضوابط قیمتگذاری و تقلب، متمرکز بوده است.