به گزارش می متالز، سعید رسولی گفت: شهرستان مرودشت جاذبههای تاریخی، باستانی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده و به همین دلیل پیشبینی میشود که ایستگاه مسافری این شهر یکی از بهترین ایستگاههای مسافری شبکه ریلی کشور شود.
وی ادامه داد: شهرداری مرودشت و استانداری فارس در مورد واگذاری اراضی مورد نیاز برای ساخت این ایستگاه با راه آهن جمهوری اسلامی، همکاری لازم را انجام دادند.
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: خط شیراز به اصفهان سالهاست که مورد بهره برداری قرار گرفته و این مسیر با وجود بارهای بسیار زیاد در منطقه، عمدتا کاربری مسافری داشته اما سهم جا به جایی ریلی بار در استان فارس تاکنون بسیار ناچیز بوده است.
رسولی، افزود: ایستگاه گار باری مرودشت با حرکتی جهادی و در شرایط کرونایی مورد بهره برداری قرار گرفت و با افتتاح این مجموعه، بارهای مورد نیاز و مواد اولیه کارخانجات فولاد مانند فولاد پاسارگاد به این مکان منتقل و تخلیه بارگیری در این ایستگاه صورت خواهد گرفت که امیدواریم ظرفیت ریلی استان فارس نیز هر روز افزایش یابد.
استاندار فارس نیز در این آیین گفت: افتتاح ایستگاه باربری ریلی، انتظار دیرینه مردم شهرستان مرودشت بود که امروز محقق شد.
عنایتالله رحیمی، اهالی مرودشت را میراث داران کهن ایران زمین و طلایهداران فرهنگ این مرز و بوم دانست و اظهار داشت: از شهرداری مرودشت درخواست کردیم که زمین مورد نیاز برای ساخت این ایستگاه در اختیار راه آهن جمهوری اسلامی گذاشته شود و پیشبینی میشود که ایستگاه ریلی مسافری مرودشت نیز تا پایان سال ۹۹ تکمیل شود.
استاندار فارس اضافه کرد: ساخت این ایستگاه در رفت و آمد گردشگران این منطقه بسیار اثرگذار است و موجب آسایش و رفاه مردم این شهرستان خواهد شد.
رحیمی، با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای احداث خطوط ریلی هزینههای زیادی صرف کرده است، بیان داشت: احداث خطوط ریلی، حمل مسافر و بار را به سمت و سوی اقتصادی شدن سوق می دهد از این رو میکوشیم که راه آهنی که امروز احداث شده بتواند بازگشت سرمایه داشته باشد و به همین سبب ایستگاههای باری در کنار این راه آهن طراحی و اجرا شد.
به گفته استاندار فارس، حمل بار از مراکز تولید کننده بار مانند پتروشیمی، فولاد پاسارگاد ،معادن سنگ بوانات و خرمبید و خاک نسوز و صنعتی آباده میتواند قسمت اعظم بار این راه آهن را تشکیل دهند.
رحیمی ادامه داد: در افقی بلند مدت، نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی و دولت مصمم هستند که این راه آهن به سمت دریا حرکت کند و این خطه در بن بست ریلی نباشد که با احداث راه آهن شیراز -- بوشهر که قطعه یک و ۲ آن هم اینک حدود ۳۰ درصد پیشرفت در بخش زیرسازی دارد در آینده فعال خواهد شد و مردم فارس از مزایای اتصال به دریا از طریق ریل بهرمند میشوند.
نماینده مردم شهرستانهای مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین به خبرنگاران گفت: امروز، آرزوی دیرینه مردم شهرستان مرودشت با همت مسوولان قبلی و فعلی استان فارس به ویژه استاندار فعلی این استان محقق شد.
جلال رشیدی کوچی افزود: انتظار داریم تکمیل ایستگاه مسافری مرودشت نیز سریعا به نتیجه برسد و این ایستگاه در موعدی که وعده داده شده، تکمیل شود.
وی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان فارس بر این موضوع که خط ریل راه آهن شیراز به بوشهر باید تکمیل شود تا از این طریق فارس از بن بست ریلی خارج شود، همدلی و اتفاق نظر دارند و این امر کمک بسیار بزرگی به اقتصاد استان فارس خواهد کرد. شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.