تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۰۰
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۱۱۵۹۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فراسوی رشد اقتصادی‌

می متالز - کتاب فراسوی رشد اقتصادی؛ پیش‌درآمدی بر توسعه پایدار توسط تاتیانا پ. سوبوتینا نوشته شده و مترجمان آن، عباس معدن‌دارآرانی و محمدرضا سرکارآرانی هستند. توسعه مقوله‌ای پیچیده و چند بعدی است
فراسوی رشد اقتصادی‌

به گزارش می متالز، کتاب فراسوی رشد اقتصادی؛ پیش‌درآمدی بر توسعه پایدار توسط تاتیانا پ. سوبوتینا نوشته شده و مترجمان آن، عباس معدن‌دارآرانی و محمدرضا سرکارآرانی هستند. 

توسعه مقوله‌ای پیچیده و چند بعدی است و امور اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، صنعتی، فناوری و زیست‌محیطی را دربرمی‌گیرد. میزان توسعه‌یافتگی جوامع به شیوه تفکر و کیفیت تاریخی آرمان ملت‌ها، منابع انسانی و طبیعی، مناسبات حکومت و مردم، میزان بهره‌مندی عمومی از دانش فنی، ترویج آموزش‌های علمی و کاربردی در بازسازی و نوسازی شیوه تولید و روابط ملی و بین‌المللی بستگی دارد.

توسعه از دیدگاه‌های مختلف و با توجه به گرایش‌ها و بینش‌های متفاوت فلسفی و علمی و موقعیت جغرافیای زیست ملت‌ها تبیین‌های گوناگونی دارد ولی آنچه در همه تعاریف توسعه بر آن تأکید شده است، تغییر ساختارها، مناسبات و سازه‌های بنیادی جامعه برای بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها در ابعاد گوناگون فردی، اجتماعی، مادی و معنوی است. در کتاب فراسوی رشد اقتصادی، به مسائلی از این دست پرداخته شده است.  

 

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد