تاریخ: ۱۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۴
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۱۶۰۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو:

چادرملو آمادگی اکتشاف سنگ آهن در هر نقطه‌‌ای از کشور را دارد

می متالز - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای صنعت فولاد و چشم‌انداز این صنعت، شرکت چادرملو به دنبال توسعه اکتشافات خود است و این آمادگی را دارد که عملیات اکتشافی را در هر نقطه از کشور که سنگ آهن در آن وجود دارد، انجام دهد.
چادرملو آمادگی اکتشاف سنگ آهن در هر نقطه‌‌ای از کشور را دارد

به گزارش می متالز، ناصر تقی زاده، اظهار داشت: در سال گذشته شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با تیم مدیریت سابق، علی‌رغم همه تحریم‌ها وضعیت بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و پروژه‌های بزرگی را به بهره‌برداری رساند.

وی افزود: خوشبختانه همه کالاهای تولیدی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در کشور مزیت رقابتی داشته و به سرعت در بازار به فروش می‌روند؛ به طوری که فولاد چادرملو در بورس کالا دارای بالاترین قیمت رقابتی معاملات پس از عرضه است. ضمن اینکه کنسانتره و گندله شرکت به دلیل مرغوبیت نسبتا بالا و کم بودن عناصر مزاحم، وضعیت بسیار مناسبی در فروش دارند.

چندین پروژه فعال در دست اقدام داریم

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در خصوص طرح‌های توسعه‌ای این شرکت، عنوان کرد: مهم‌ترین طرح حال حاضر چادرملو، تکمیل اکتشافات معدن D19 است. پس از آن احداث کارخانه گندله‌سازی شماره 2 چادرملو در دستور کار قرار دارد و طرح پربازده دیگر نیز احداث یک واحد تولید فروسیلیکو منگنز نیز خواهد بود. با این حال، برای کسب مجوزهای نهایی برای احداث یک واحد سوپرمگامدول 2.5 میلیون تنی آهن اسفنجی در تلاش هستیم، البته در طرح گندله‌سازی بهاباد نیز با یکی دو شرکت دیگر شراکت داریم و در تلاش هستیم ظرفیت واحد گندله‌سازی فعال کنونی را با ارتقای خطوط و بهبود فرآیندهای تولید ارتقا دهیم.

تقی زاده تاکید کرد: مهم‌ترین پروژه‌ای که توسط شرکت چادرملو پیگیری می‌شود، انتقال آب خلیج فارس است که تقریبا مراحل انتهایی خود را پشت سر می‌گذارد. انتقال آب خلیج فارس یک پروژه بزرگ ملی است که با همکاری سه شرکت بزرگ معدنی ایران به سرانجام رسیده و امیدوار هستیم فازهای آن یکی پس از دیگری به بهره‌برداری برسند، البته در بهره‌برداری از پروژه به دلیل شیوع کرونا تاخیر به وجود آمد اما امیدوار هستیم تا پایان سال جاری آب خلیج فارس به چادرملو برسد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم چادرملو در سال جاری، تاسیس یک شرکت حمل‌ونقل است که حمل ریلی یکی از مهم‌ترین محورهای آن خواهد بود. با توجه به توسعه معادنی که توسط چادرملو پیگیری می‌شوند، همچنین فروش محصولاتی که به شرکت‌های مختلف در نقاط مختلف کشور توسط چادرملو انجام می‌شود، لازم است یک شرکت حمل‌‌ونقل ریلی برای این فعالیت اقتصادی ایجاد شود تا بتوانیم به صورت آسان‌تر عملیات فروش را دنبال کنیم.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تصریح کرد: با توجه به سود بسیار خوب شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی چند سال اخیر و نیاز شرکت به انجام طرح‌های توسعه‌ای، قصد داریم افزایش سرمایه داشته باشیم که این افزایش سرمایه تا 10 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

اکتشافات با سرعت پیش می‌روند

تقی‌زاده با اشاره به عملیات اکتشافی در معدن D19، بیان کرد: یکی از پروژه‌های بزرگی که در دست اقدام داریم و به شدت روی آن متمرکز هستیم، معدن D19 است. در مورد این معدن گمانه‌های زیادی وجود دارد و اکتشافات و حفاری‌های انجام شده در این معدن، تخمین‌ها و عمق‌های متفاوتی نشان داده است. گفته می‌شود این معدن از 70 تا 200 میلیون تن ذخیره داشته باشد.

وی مطرح کرد: برای ایجاد قطعیت در تخمین ذخیره این معدن، چندین دستگاه حفاری معدنی در آن مستقر کردیم که با حفر چندین گمانه می‌توان اعداد دقیق‌تری را در رابطه با معدن D19 بیان کرد. با این حال، در حال توسعه اکتشافات این معدن و اراضی اطراف آن هستیم. ضمن اینکه 300 کیلومتر مربع پهنه اکتشافی را در اختیار گرفتیم و مشغول مذاکره برای گرفتن مجوز اکتشاف چند پهنه دیگر هستیم.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در پایان ابراز کرد: شرکت چادرملو آمادگی آن را دارد که در هر نقطه از کشور اکتشاف را انجام دهد و هر پهنه‌ای که احتمال وجود سنگ آهن در آن است را اکتشاف خواهیم کرد، البته چالش‌هایی در رابطه با صدور مجوزهای اکتشافی وجود دارد که قابل مذاکره و حل هستند و امیدوار هستیم روند صدور مجوزها تسریع شود.

عناوین برگزیده